۰ نفر

سخنگوی صنعت برق؛

مصرف برق در فروردین 22درصد رشد کرد

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبر: 522932
مصرف برق در فروردین 22درصد رشد کرد

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی می‌شود، روند مصرف انرژی در ماه‌های آینده نسبت به فروردین ماه منطقی‌تر شده و با اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به افزایش مصرف برق در فروردین ماه سال جاری گفت: از ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دمای هوا 5 درجه بیشتر شده است و این افزایش دما منجر به روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در بیان اینکه کم بارشی در سال جاری منجر به روشن شدن زودهنگام چاه‌های کشاورزی شده است، تاکید کرد: چاه‌های کشاورزی عموما از اردیبهشت روشن می‌شدند اما امسال در اسفندماه روشن شده و همچنین مصرف صنایع کشور 26 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی در بیان آمار صنعت برق افزود: در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 22 درصدی مصرف برق هستیم.

*کاهش 50 درصدی مصرف برق ادارات در تابستان 1400

رجبی مشهدی در بیان اینکه اگر روند افزایش مصرف با شدت کنونی در ماه‌های آتی ادامه پیدا کند، امکان پاسخگویی به تقاضای برق مهیا نیست، گفت: پیش‌بینی می‌شود، روند مصرف انرژی در ماه‌های آینده نسبت به فروردین ماه منطقی تر شده و با اعمال سیاست‌های مدیریت مصرف بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اعمال سیاست‌ مدیریت مصرف در بخش عمومی کشور گفت: کم بارشی زمینه ایجاد محدودیت 3000 مگاواتی بخش برقابی را فراهم کرده و اقدامات مدیریت مصرف باید این مسئله را پوشش دهد.

وی ادامه داد: مقرر شد به وسیله کنترل از طریق اینترنت اشیا مصرف برق ادارات دولتی و بانک‌ها تا سقف 50 درصد محدود شده و زمینه صرفه‌جویی 1000 تا 1500 مگاواتی را فراهم می‌کند.

رجبی مشهدی در پایان ضمن تقاضا از مردم برای کاهش مصرف گفت: با اقدامات مدیریت مصرف توسط دولت و صرفه‌جویی مردم خود را برای عبور بدون خاموشی از تابستان 1400 فراهم می‌کنیم.