۰ نفر

بانک جهانی؛

بهای انرژی افزایش می‌یابد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 522277
بهای انرژی افزایش می‌یابد

رویترز گزارش داد، بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که بهای انرژی در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ افزایش می یابد.

به گزارش رویترز، براساس اعلام بانک جهانی، انتظار می رود بهای  انرژی در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین بیش از یک سوم بیشتر از سال ۲۰۲۰ خواهد شد و میانگین هر بشکه نفت ۵۶ دلار خواهد بود. این در حالی است که بهای انرژی در سال ۲۰۲۲ به ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش می یابد که همانند میانگین قیمت های سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ خواهد شد.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بانک جهانی همچنین روز گذشته عنوان کرد که به دنبال بهبودی وضعیت اقتصاد به واسطه رشد اقتصادی قوی در سه ماه اول سال جاری میلادی، بهای جهانی کالاها پایدار و به صورت فعلی تداوم خواهد داشت.

همچنین انتظار می رود بهای فلزات ۳۰ درصد افزایش یابد و پیش‌بینی می‌شود بازار محصولات کشاورزی حدود ۱۴ درصد رشد خواهند داشت.

با این حال بانک جهانی اعلام کرد، چشم‌اندازی که پیش‌بینی کرده به مسئله پیشرفت در مهار همه‌گیری کرونا و همچنین تدابیر حمایتی دولت ها در اقتصادهای پیشرفته بستگی دارد.

"آیهان کوزه " یک مقام بانک جهانی در این زمینه تصریح کرد: رشد جهانی تاکنون قوی تر از انتظارها بوده و واکسیناسیون کرونا نیز در جریان بوده است. اما در این راستا مدت زمان پایداری بهبودی وضعیت اقتصادی همچنان نامشخص است.

بانک جهانی همچنین اعلام کرد که بهای نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت نیز بیش از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد داشته است.

تورم مواد غذایی در آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا به طور میانگین حدود ۹ درصد در ژانویه و فوریه ۲۰۲۱ بود و اگر افزایش بهای فعلی مواد غذایی در جهان به بازارهای داخلی انتقال یابد، خطر تورم بالاتر نیز وجود دارد.