۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت نفت با افزایش مبتلایان کرونا در هند / چشم‌انداز تقاضا هنوز تاریک است

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 522243
سقوط قیمت نفت با افزایش مبتلایان کرونا در هند / چشم‌انداز تقاضا هنوز تاریک است

به دنبال افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا که سبب نگرانی در خصوص وضعیت تقاضای نفت شده، روز چهارشنبه بازار طلای سیاه روند نزولی در پیش گرفت.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، بر اثر نگرانی در خصوص این مسئله که افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 در هند باعث کاهش تقاضای سوخت در سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان خواهد شد، قیمت نفت برای دومین روز متوالی روند نزولی را تجربه کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه ژوئن، پس از تجربه افت 48سنت در روز گذشته، امروز نیز 48سنت یا 0.7درصد کاهش یافت و به 66.09دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه ژوئن 52سنت یا 0.8درصد سقوط کرد و با قیمت 62.15دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. قرارداد ماه مه که روز سه‌شنبه منقضی شد، با 1.5درصد افت به 62.44دلار در هر بشکه رسید.

راویندا رائو، معاون رییس در بورس کالای کوتاک گفت: "هند یک مصرف‌کننده بزرگ نفت خام است. بنابراین افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و در نتیجه اعمال محدودیت‌ها برای مهار شیوع، باعث تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا می‌شود."

وی افزود: "بازارهای جهانی نفت خام توسط اعضای گروه اوپک پلاس که برای افزایش تولید در ماه‌های آتی به توافق رسیده‌اند، به خوبی تامین می‌شود. بنابراین، اگر چشم‌انداز تقاضا به میزان قابل توجهی بهبود نیابد، قیمت‌ها ممکن است اصلاح بیشتری را تجربه کند."

هند، که  سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان به شمار می‌رود، با 2هزار و 23مورد مرگ و میر بر اثر کرونا، رکورد دیگری را به ثبت رساند. مبتلایان به بیماری کووید-19 نیز رکورد زد و به 295هزار مورد رسید.

این کشور برای درمان بیماران با بحران تهیه کپسول اکسیژن مواجه است. بسیاری از بخش‌های مختلف هند به دلیل موج دوم عظیم این بیماری همه‌گیر هنوز در قرنطینه است.

بر اساس دو منبع بازار، از عوامل دیگر ایجاد ضرر در بازار، داده‌های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا بود که نشان داد ذخایر نفت خام و فرآورده‌های تقطیر ایالات متحده در هفته منتهی به 16آوریل افزایش یافته، در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش را داشتند.

به گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام 436هزار بشکه افزایش یافت. تحلیلگران انتظار داشتند میزان آن 3میلیون بشکه کاهش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمار موجودی خود را برای هفته گذشته، اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.