۰ نفر

رویترز اعلام کرد؛

بازدید بازرسان آژانس از سایت نطنز

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
کد خبر: 520580
بازدید بازرسان آژانس از سایت نطنز

منابع خبری اعلام کردند که بازرسان آژانس انرژی اتمی امروز از سایت هسته‌ای نطنز بازدید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (چهارشنبه) اعلام کرد که بازرسان آژانس امروز از سایت هسته‌ای نظنز بازدید کردند.

خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز بامداد امروز در پیامی توییتری خبر داد که بر اساس گفته منابعی، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه به سایت هسته‌ای نطنز خواهند رفت.

سایت هسته‌ای نطنز طی روزهای اخیر شاهد رویدادهای بوده است که اولین آن، روز یکشنبه با حادثه  خرابکاری در تاسیسات غنی سازی روبرو شد.

پس از آن نیز، مقامات جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه خبر دادند که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد خود برای آغاز غنی سازی 60 درصد در سایت هسته‌ای نطنز را اعلام کرده‌اند.

«کاظم غریب‌آبادی» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بامداد چهارشنبه گفت که غنی سازی 60 درصد توسط دو آبشار IR-4‌و IR-6 در سایت هسته‌ای نطنز صورت خواهد گرفت.

وی در پیام توییتری نوشت: «اصلاحات فرآیند آغاز شده و انتظار داریم که هفته ‌آینده محصول مورد نظر جمع آوری شود. این محصول به طور قابل توجهی کیفیت و کمیت محصولات رادیودارویی را بهبود خواهد بخشید».