۰ نفر

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۱

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 516841
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۱۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷سنت معادل ۰.۵۸درصد رشد به ۶۴دلار و ۵۱سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که یک روز به نشست اوپک و متحدانش باقی مانده و سرمایه گذاران انتظار دارند تولیدکنندگان بزرگ بر سر تمدید توافق کاهش تولید تا ماه می توافق کنند، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود و افت قیمت جلسه قبل را تا حدودی جبران کرد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.58 درصد رشد به 64 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز 1.3 درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می نیز امروز با 34 سنت معادل 0.56 درصد افزایش به 60 دلار و 89 سنت رسید. نفت خام آمریکا دیروز 1.6 درصد افت کرده بود.
ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت: «انتظار می رود اوپک پلاس همچنان میزان عرضه را کنترل کند.»
پس از یک ماه پر نوسان در بازار نفت که به دنبال انتشار خبرهایی همچون تداوم قرنطینه در اروپا، روند کند واکسیناسیون، بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در هند و برزیل و البته افزایش خوش بینی به رشد اقتصاد آمریکا اتفاق افتاد، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه متحدانش روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهد داد تا سیاست تولید خود در ماه های آتی را بررسی کنند.
اوپک پلاس ماه گذشته با توافق بر سر تمدید کنترل میزان تولید بازار را غافلگیر کرد و تنها روسیه و قزاقستان تا حدودی از تداوم کاهش تولید مستثنی شدند.
دار افزود: «با توجه به اتفاقاتی که در این یک ماه رخ داده است، توجیه افزایش تولید حتی کمتر از ماه پیش است. بنابراین ما فکر می کنیم آنها همچنان به تعهدات خود پایبند باقی خواهند ماند.»
بر اساس توافق فعلی، اوپک پلاس روزانه بیش از 7 میلیون بشکه از تولید خود کاسته است، در حالی که عربستان نیز به تنهایی تا یک میلیون بشکه در روز از تولید خود کم کرده است.