۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت پیش از نشست اوپک پلاس/ عربستان آماده تمدید محدودیت‌های عرضه

۱۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷
کد خبر: 516625
افزایش قیمت نفت پیش از نشست اوپک پلاس/ عربستان آماده تمدید محدودیت‌های عرضه

به دنبال فعالیت مجدد کشتی‌های باربری در کانال سوئز و تمرکز بازار بر چشم‌انداز تمدید کاهش عرضه توسط اعضای اوپک پلاس، قیمت نفت روز سه‌شنبه در مسیر صعودی قرار گرفت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال از سرگیری حمل و نقل کشتی‌ها از طریق کانال سوئز پس از چندین روز توقف و جلب شدن توجه‌ها به جلسه اوپک پلاس در این هفته که ممکن است گزینه تمدید محدودیت‌های عرضه به دلیل قرنطینه‌های جدید ویروس کرونا روی میز باشد، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

معاملات نفت خام برنت 21سنت یا 0.3درصد کاهش یافت و به 65.19دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت آمریکا نیز 19سنت یا 0.3درصد افزایش یافت و با قیمت 61.75دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. 

پس از گذشت حدود یک هفته از انسداد کانال سوئز توسط کشتی غول‌پیکر اور گرین، کشتی‌ها روز سه‌شنبه دوباره فعالیت خود را آغاز کردند. علاوه بر این، بازار تمرکز خود را به سمت نشست روز پنجشنبه کشورهای عضو اوپک پلاس در وین معطوف کرده است. آنها در خصوص ادامه داشتن محدودیت‌های تولید که میلیون‌ها بشکه در روز را به منظور حمایت از قیمت‌ها از بازار دور نگاه داشته‌اند، بحث خواهند کرد. این استراتژی در ماه‌های اخیر عمدتا جواب داده است.

یک منبع خبری روز دوشنبه گفت که عربستان سعودی آماده پذیرش تمدید کاهش تولید تا ماه ژوئن است و با توجه به قرنطینه‌های موج جدید ویروس کرونا حاضر است که محدودیت‌های داوطلبانه یک‌طرفه خود را افزایش دهد.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، بیش از 127.43میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و آمار مرگ و میر ناشی از آن به 3میلیون نزدیک می‌شود. در اروپا نیز افزایش شمار مبتلایان در موج سوم شیوع ویروس کرونا، برای مقامات هشداردهنده بوده است.