۰ نفر

وزارت نیرو خواستار شد؛

خاموشی لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در ساعت زمین

۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸
کد خبر: 516098
خاموشی لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در ساعت زمین

وزارت نیرو همزمان با رویداد ساعت زمین، ضمن همراهی با این حرکت محیط زیستی از مردم خواست تا با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ امشب، در این رویداد بین‌المللی مشارکت کنند.

به‌گزارش اقتصادآنلاین ، حرکت جهانی "ساعت زمین" رویدادی بین‌المللی است که برای احترام گذاشتن هر چند نمادین به طبیعت، محیط زیست و زمین با یک ساعت خاموشی لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری همانند همه برنامه‌های نمادین حمایتی برای جلب توجه کشورهای مختلف به اهمیت انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود.

"ساعت زمین" رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شده و نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ مطرح شد.

در زمانی که این حرکت مطرح شد، ۲.۲ میلیون نفر از ساکنان سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان این رویداد را به تصویب رساندند که اکنون به بزرگترین کمپین محیط زیستی جهان تبدیل شده است.

این رویداد همه ساله در آخرین شنبه ماه مارچ میلادی از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی برگزار می‌شود که در کشورهای بزرگ دنیا به نشانه همراهی با این کمپین بین‌المللی، نمادهای شهری در شهرهای مختلف جهان در زمان برگزاری این پویش خاموش می‌شود.

 در حال حاضر صندوق جهانی طبیعت (WWF) به عنوان بزرگترین سازمان غیردولتی زیست محیطی جهان مجری اصلی این برنامه است.

این سازمان امکانات خود در سراسر جهان را در اختیار این طرح گذاشته است، هر چند که این طرح غیرانتفاعی زیست ‌محیطی در انحصار هیچ گروهی نیست و هر شخص و سازمانی می‌تواند در این برنامه مشارکت داشته باشد.

رویداد ساعت زمین در بیش از ۱۸۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

امروز پس از گذشت بیش از یک سال از ورود مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا، در کنار همه مشکلات بهداشتی، سلامتی و اقتصادی که برای ساکنان زمین به‌وجود آمده، می‌توان با اجرای این کمپین جهانی موثر باعث کاهش مصرف انرژی و گازهای گلخانه‌ای شد و دوباره به طبیعت فرصت نفس کشیدن بیشتری داد.

امروز شنبه ۷ فروردین، از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰، فرصتی است برای اهالی زمین تا در این ساعت، بیش از همیشه به منابع انرژی، سلامت یکدیگر، پایداری و حیات زمین فکر کنند.

وزارت نیرو نیز طبق روال هر سال، امسال نیز در این پویش جهانی مشارکت می‌کند و بر همین اساس لامپ‌ها و روشنایی‌های غیرضروری همه ساختمان‌های ستادی و اداری نیز خاموش می‌شود.