۰ نفر

در سال 2020 رخ داد؛

تغییر در پرداخت وام به شرکت‌های نفتی

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۲۱
کد خبر: 515687
تغییر در پرداخت وام به شرکت‌های نفتی

به خاطر بحران کرونا بانک‌های بین‌المللی پرداخت وام به شرکت‌های نفتی را به میزان قابل توجهی در سال 2020 کاهش دادند.

به گزارش رویترز‌، براساس گزارشی که امروز منتشر شد بانک‌های بزرگ بین‌المللی پرداخت وام به شرکت‌های نفتی و گازی بزرگ را در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن 9 درصد کاهش داده‌اند. البته روند تخصیص وام از سوی بانک‌ها نسبت به پنج سال گذشته افزایش داشته است. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در سال 2020 مجموعاً 750 میلیارد دلار از سوی 60 بانک بزرگ بین‌المللی به شرکت‌های نفتی و گازی پرداخت شده که نسبت به 824 میلیارد دلار سال 2019 معادل 9 درصد پایین‌تر است.

این گزارش از سوی چند مؤسسه از جمله شبکه اقدام رین فارست، ریکلیم فاینانس و اویل چینج ارائه شده است. 

البته این گزارشات می‌افزاید که نسبت به سال 2019 شاهد افزایش 4 تا 5 درصدی تأمین مالی از سوی بانک‌ها برای شرکت‌های نفتی هستیم. 

این مؤسسات در گزارش خود آورده‌اند، علی‌رغم کاهش وام‌دهی از سوی بانک‌ها به شرکت‌های نفتی و گازی در سال 2020 نسبت به سال 2019 اما در پنج سال گذشته روند تأمین مالی این شرکت‌ها صعودی بوده است.

مؤسسات منتشر کننده این گزارش می‌گویند جهان باید به گونه‌ای عمل کند که حتی بدون شیوع کرونا که به کاهش قابل توجه تقاضای نفت در بازار جهانی و متعاقباً سرمایه‌گذاری‌های نفتی منجر شد نیز به سمت کاهش سرمایه‌‌گذاری در تولید سوخت‌های فسیلی طی سال‌های باقیمانده تا سال 2030 باشیم.