۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت نفت به دنبال نگرانی از وضعیت واکسیناسیون در اروپا/ پیش‌بینی عرضه جهانی نفت در نیمه دوم سال

۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 515404
سقوط قیمت نفت به دنبال نگرانی از وضعیت واکسیناسیون در اروپا/ پیش‌بینی عرضه جهانی نفت در نیمه دوم سال

قیمت نفت به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده بر اثر آشفتگی عرضه واکسن در اروپا و همچنین اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار موج سوم کرونا در این قاره، روز سه‌شنبه سقوط کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده بر اثر اعمال محدودیت‌های جدید کرونا و عرضه کند واکسن در اروپا که سبب کاهش سرعت بهبود تقاضای سوخت خواهد شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه یک درصد کاهش یافت. کاهش قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان نشان‌دهنده مازاد عرضه نفت است.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه مه، 62سنت یا 1درصد کاهش یافت و به 60.94دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آوریل که روز دوشنبه منقضی شد، پس از تجربه سقوط بیش از 6درصد در هفته گذشته و 13سنت افزایش از روز جمعه، به 61.55دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت نیز برای ماه مه، 68سنت یا 1.1درصد کاهش یافت و با قیمت 63.94دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت و سود 9سنتی خود در جلسه معاملاتی پیشین را از دست داد.

به گفته یکی از کارشناسان بانک ملی استرالیا، این کاهش قیمت‌ها مربوط به مسائل توزیع واکسن و قرنطینه‌ها در اروپا است. انتظار می‌رود آلمان، بزرگترین مصرف‌کننده نفت در اروپا به منظور مهار موج سوم بیماری کووید-19 که سبب شده اقتصاددانان پیش‌بینی رشد خود را کاهش دهند، محدودیت‌های خرید و سفر را تا ماه آوریل تمدید کند.

تمدید قرنطینه‌ها به دلیل خطرات احتمالی موج سوم ویروس کرونا و همچنین شیوع نوع جدید این ویروس در قاره اروپا انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد که این نگرانی‌ها احتمال پیش‌بینی‌های بدبینانه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی را افزایش ‌دهد. هفته گذشته، اداره اطلاعات انرژی مستقر در پاریس، پیش‌بینی خود را برای تقاضای نفت خام در سال 2021، 2.5میلیون بشکه در روز کاهش داد، در حالی که انتظار دارد عرضه جهانی نفت از تقاضا در نیمه دوم سال پیشی بگیرد.

آمار موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در اواخر روز سه‌شنبه از سوی موسسه نفت آمریکا منتشر می‌شود. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19مارس حدود 900هزار بشکه کاهش یافته باشد.