۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبات قیمت نفت به دنبال سقوط غافلگیر کننده ذخایر آمریکا/ نگرانی بازار از وضعیت تقاضا ادامه دارد

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبر: 514363
ثبات قیمت نفت به دنبال سقوط غافلگیر کننده ذخایر آمریکا/ نگرانی بازار از وضعیت تقاضا ادامه دارد

در حالی که نگرانی‌ها از وضعیت تقاضای سوخت به دلیل توقف واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش یافته، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که موجودی ذخایر نفت خام آمریکا به طور غافلگیرکننده‌ای کاهش یافته، که این عوامل روز چهارشنبه سبب ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار نفت شد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه روندی ترکیبی داشت؛ زیرا چشم‌انداز تقاضا در اروپا ناهموار بود و از طرفی داده‌های صنعتی نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده به طور غیرمنتظره کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از تجربه 23سنت افزایش در اوایل جلسه معاملاتی، 7سنت یا 0.1درصد کاهش یافت و به 68.32دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از 28سنت رشد در اوایل جلسه معاملاتی، 4سنت افزایش یافت و با قیمت 64.84دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

وضعیت این دو شاخص روز چهارشنبه متغیر بود و در طول معاملات آسیایی، در محدوده مثبت و منفی در نوسان بوده است.

از آنجا که اکثر کشورهای اروپایی واکسیناسیون کرونا را به دلیل احتمال بروز عوارض جانبی متوقف کرده‌اند و سبب نگرانی در خصوص کاهش تقاضای سوخت شده‌اند، بازار نفت در طول چند روز گذشته روند نزولی در پیش گرفت.

در حالی که تقاضا در هند و ایالات متحده روند رو به رشد را تجربه می‌کند، وضعیت آن در اروپا ضعیف باقی مانده است. بر اساس بررسی انجام شده توسط ANZ، مصرف سوخت جاده‌ای فرانسه در ماه فوریه نسبت به سال گذشته 10.8درصد کاهش یافت.

خبر مثبت بازار این بود که بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 12مارس، یک میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش 3میلیون بشکه را داشتند.

 در همین حال، ذخایر بنزین کمتر از حد انتظار کاهش یافت (926هزار بشکه)؛ در حالی که انتظار می‌رفت این کاهش 3میلیون بشکه باشد. کاهش هفتگی کمتر در ذخایر بنزین نشان داد که فعالیت پالایشگاه‌ها پس از وقوع یخبندان بی‌سابقه در تگزاس در ماه گذشته، به حالت نرمال بازگشته است. این حادثه در جنوب ایالات متحده حدود یک چهارم از ظرفیت پالایشگاه‌ها را درماه گذشته از بین برد.

معامله‌گران در انتظار تایید کاهش موجودی ذخایر نفت خام آمریکا در داده‌های رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه هستند.