۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش قیمت نفت به سمت کانال ۷۰دلاری با روشن شدن چشم‌انداز تقاضای چین

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 513823
جهش قیمت نفت به سمت کانال ۷۰دلاری با روشن شدن چشم‌انداز تقاضای چین

به دنبال قدرت گرفتن صنعت چین و بهبود چشم‌انداز تقاضا از سوی این کشور، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، با توجه به داده‌های ارائه شده که نشان داد بهبود اقتصاد چین در آغاز سال 2021 شتاب گرفت و سبب قدرت گرفتن چشم‌‌انداز تقاضا از سوی بزرگترین واردکننده نفت در جهان شد، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت و برنت به حدود 70دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه 47سنت یا 0.7درصد افزایش یافت و به 69.69دلار در هر بشکه رسید. در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 49سنت یا 0.8درصد افزایش، با قیمت 66.10دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

رشد تولید صنعتی چین در ماه‌های ژانویه تا فوریه سریع‌تر شد در حالی که داده‌های روزانه پالایشگاه آن 15درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت.

به گفته یکی از تحلیلگران، صنعت بزرگ چین رشد چشمگیری را نشان داده؛ زیرا میزان تولید سیمان، فولاد، زغال‌سنگ و آلومینیوم در مقایسه با سطح پیش از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19 در سال 2019، رشدی دو رقمی را تجربه کرده است. تولید و حمل و نقل همه این مواد به انرژی نیاز دارد.

علاوه بر پشتیبانی قیمت‌ها، عربستان سعودی عرضه نفت خام در ماه آوریل را حداقل به چهار خریدار شمال آسیا تا 15درصد کاهش داده، در حالی که نیازهای عادی ماهانه پالایشگاه‌های هند را برآورده می‌کند.

از سویی اعضای گروه اوپک در اوایل ماه جاری تصمیم گرفتند که بخش عمده کاهش عرضه خود را تا ماه آوریل تمدید کنند.

در ایالات متحده، پالایشگاه‌های نفتی شاهد افزایش ظرفیت 1.6میلیون بشکه در روز بود؛ زیرا کارخانه‌های بیشتری پس از اتمام یخبندان شدید تگزاس فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.