۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت اندکی کاهش یافت/ خوش‌بینی به بهبود تقاضا مانع افت بیشتر بازار شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
کد خبر: 513024
قیمت نفت اندکی کاهش یافت/ خوش‌بینی به بهبود تقاضا مانع افت بیشتر بازار شد

قیمت نفت خام برنت روز جمعه کاهش یافت اما با حمایت‌های امید به بهبود تقاضا و همچنین باقی ماندن کاهش تولید نفت اعضای اوپک، قیمت‌ها در محدوده 70دلار در هر بشکه حفظ شد.

 اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت خام برنت روز جمعه کاهش یافت؛ اما محدودیت عرضه توسط تولیدکنندگان بزرگ نفت و همچنین خوش‌بینی در خصوص بهبود تقاضا در نیمه دوم سال، سبب حمایت قیمت‌ها شد و هر بشکه نفت خام برنت نزدیک 70دلار باقی ماند.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه، 33سنت یا 0.5درصد کاهش یافت و به 69.30دلار در هر بشکه رسید. در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای ماه آوریل، با کاهش 37سنت یا 0.6درصدی مواجه شد و با قیمت 65.65دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

در اوایل ماه جاری، به دنبال تصمیم اعضای اوپک مبنی بر ادامه داشتن کاهش تولید در ماه آوریل، قیمت‌ها افزایش یافت. از سویی سرمایه‌گذاران با توجه به انتظارات برای بهبود تقاضا در نیمه دوم سال به دنبال رشد اقتصاد جهانی، و همچنین عرضه گسترده‌تر واکسن کرونا که تابستان امسال به افراد بیشتری اجازه مسافرت می‌دهد، سرمایه‌های خود را به کالاهایی مانند نفت منتقل می‌کنند.

به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود با موفقیت‌آمیز بودن واکسیناسیون، تقاضا برای بنزین در آمریکا و اروپا در فصل تابستان افزایش یابد. به نظر می‌رسد این روند، از کل مجموعه نفتی در تابستان امسال و پس از آن پشتیبانی کند.

به دنبال یخبندان بی‌سابقه در تگزاس که تولید را در پالایشگاه‌ها مختل کرد، ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته به میزان چشمگیری کاهش یافت.

بانک جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند که تولید نفت خام آمریکا با افزایش 710هزار بشکه در روز به صورت سالانه، به طور میانگین به 11.78میلیون بشکه در روز در دسامبر 2021 برسد. همچنین انتظار می‌رود حجم کل سال 2021 در مقایسه با 11.32میلیون بشکه در روز در سال 2020، به 11.36میلیون بشکه در روز برسد.