۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت با انتظارات بهبود اقتصاد جهانی/ کاهش موجودی ذخایر آمریکا از عوامل صعود بازار

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
کد خبر: 512354
افزایش قیمت نفت با انتظارات بهبود اقتصاد جهانی/ کاهش موجودی ذخایر آمریکا از عوامل صعود بازار

قیمت نفت روز سه‌شنبه به دنبال امیدواری برای بهبود اقتصاد جهانی پس از تصویب بسته حمایتی 1.9تریلیون دلاری آمریکا و همچنین کاهش موجودی ذخایر نفت خام این کشور، افزایش یافت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دلیل انتظارات برای بهبود اقتصاد جهانی پس از تصویب لایحه بسته محرک 1.9تریلیون دلاری توسط سنای آمریکا و همچنین احتمال افت موجودی نفت خام در ایالات متحده، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت.

اما قدرت گرفتن دلار و نگرانی از قطع تولید عربستان سعودی به دلیل حمله به تاسیسات نفتی این کشور، مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شد.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مه با 53سنت یا 0.8درصد افزایش، به 68.77دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 44سنت یا 0.7درصد افزایش یافت و با قیمت 65.49دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

روز دوشنبه حملات حوثی‌ها توسط پهپاد و موشک به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، سبب صعود قیمت‌ها به بیش از 70دلار در هر بشکه شد. ریاض اعلام کرد که هیچ خسارت جانی و مالی صورت نگرفته و به همین دلیل قیمت‌ها روز خود را در سطح پایین‌تری به پایان رساندند.

این حملات پس از آن اتفاق افتاد که اعضای گروه اوپک پلاس در هفته گذشته توافق کردند که به رغم افزایش قیمت نفت خام، به کاهش تولید خود ادامه دهند.

در همین حال، تمرکز سرمایه‌گذاران روی چشم‌انداز بهبود اقتصاد جهانی باقی مانده است. جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه گفت که بسته حمایتی 1.9تریلیون دلاری جو بایدن منابع کافی را برای بهبود اقتصاد ایالات متحده فراهم می‌کند.

اطلاعات اولیه به دست آمده نشان داد که موجودی نفت خام آمریکا در هفته گذشته احتمالا کاهش یافته است.