۰ نفر

پس از جلسه اوپک پلاس مطرح شد؛

پیش بینی جدید بانک گلدمن ساکز از آینده قیمت نفت

۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۳۰
کد خبر: 511243
پیش بینی جدید بانک گلدمن ساکز از آینده قیمت نفت

پس از اینکه اوپک پلاس میزان تولید خود را تغییر ندادند، بانک گلدمن ساکز پیش بینی خود از قیمت نفت را برای سه ماهه دوم و سوم سال آینده میلادی را 5دلار افزایش داد.

به گزارش رویترز، پس از اینکه اوپک پلاس میزان تولید خود را تغییر ندادند، بانک گلدمن ساکز پیش بینی خود از قیمت نفت را برای سه ماهه دوم و سوم سال آینده میلادی را 5 دلار افزایش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این بانک آمریکایی در حال حاضر، قیمت نفت برنت برای سه ماهه دوم 2021 را 75 دلار و برای سه ماهه سوم 80 دلار پیش بینی کرده است.

تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در سال های اخیر به سرعت به افزایش قیمت نفت واکنش نشان داده اند و با کاهش تولید عربستان و سایر تولیدکنندگان بزرگ، سهم بازار را به دست آورده اند هرچند که از زمان همه گیری شیوع کرونا که تقاضا برای نفت به شدت کاهش یافت، تولید آنها نیز افت کرده است.

کشورهای تولیدکننده عضو اوپک پلاس روز پنج شنبه توافق کردند تا ماه آوریل میزان تولید خود را تغییر ندهند.

گلدمن خاطرنشان کرد: «راهبرد تولید اوپک به دلیل غیر منتظره و ناگهانی بودن آن کار می کند.»

«با توجه به توازن عرضه و تقاضا به روز شده ما که به ذخایر OECD  اشاره دارد و این ذخایر تا پایان امسال به کمترین سطح از سال 2014 می رسد، ما معتقدیم، اکنون مشخص شده است که اوپک پلاس در واقع یک استراتژی دقیق بازار نفت را دنبال می کند.»

این بانک پیش بینی اوپک از میزان تولیدش را در 6 ماه گذشته 900 هزار بشکه در روز کاهش داد و اعلام کرد ایران، نفت شیل و تولید غیر اوپکی ها احتمالا تا نیمه دوم 2021 همچنان تغییری در قیمت ها ایجاد نکنند و این امر به اوپک اجازه می دهد تا به سرعت بازار نفت را متوازن سازد.