۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازگشت قیمت نفت به دنبال تصویب بسته محرک آمریکا/ کاهش فعالیت کارخانه‌ای چین مانع رشد بازار شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲
کد خبر: 509942
بازگشت قیمت نفت به دنبال تصویب بسته محرک آمریکا/ کاهش فعالیت کارخانه‌ای چین مانع رشد بازار شد

به دنبال تصویب بسته محرک 1.9تریلیون دلاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا، قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از یک دلار افزایش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، پس از تصویب بسته محرک مالی در مجلس نمایندگان آمریکا، قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت؛ اگرچه از طرفی کاهش فعالیت کارخانه‌های چین در ماه فوریه، مانع رشد بیشتر بازار شد.

معاملات آتی نفت برنت برای ماه مه با 1.07درصد یا 1.07دلار افزایش، به 65.49دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آوریل روز جمعه منقضی شد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز 1.01دلار یا 1.6درصد جهش یافت و با قیمت 62.51دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

قیمت‌ها با سررسید کوتاه مدت برای هر دو قرارداد هفته گذشته به بالاترین سطح 13ماهه رسید، اما روز جمعه به دنبال کاهش ارزش اوراق قرضه و نگرانی‌ها از تورم، عقب‌نشینی کرد.

گفتنی است که مجلس ایالات متحده اوایل روز شنبه با تصویب بسته حمایتی 1.9تریلیون دلاری مربوط به ویروس کرونا سبب رشد تمایل ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و بازارهای سهام آسیا شد. این بسته اکنون برای رایزنی بیشتر به مجلس سنای آمریکا منتقل می‌شود.

از سویی تایید واکسن کرونای جانسون اند جانسون نیز سبب بهبود چشم‌انداز اقتصادی شد.

با این وجود، رشد فعالیت کارخانه‌ای چین در ماه فوریه به پایین‌ترین سطح خود از 9 ماه گذشته کاهش یافت، در حالی که ژاپن سریع‌ترین رشد را در بیش از دو سال گذشته تجربه کرد.

انتظار می‌رود عرضه نفت خام به چین در سه ماهه دوم سال کاهش یابد؛ زیرا رشد قیمت نفت باعث کاهش تقاضا شده است. همچنین داده‌های اولیه نشان داد که واردات کره‌جنوبی در ماه فوریه 14.7درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.