۰ نفر

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران خبر داد؛

توسعه میدان نفتی خشت با تولید روزانه ۲۰هزار بشکه نفت

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۱۷
کد خبر: 507839
توسعه میدان نفتی خشت با تولید روزانه ۲۰هزار بشکه نفت

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: میدان نفتی خشت در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به تولید زودهنگام می‌رسدوتا پایان سال آینده، توسعه این میدان با تحقق تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت تکمیل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رامین حاتمی در بازدید از طرح تولید زودهنگام میدان نفتی خشت با بیان این مطلب افزود: تولید زودهنگام این میدان با راه‌اندازی سه حلقه چاه در نیمه نخست سال آینده عملیاتی می‌شود و نفت تولیدی به‌وسیله خط لوله ۱۰ اینچ به طول ۱۷ کیلومتر به مرکز بهره‌برداری نرگسی ارسال می‌شود.

وی گفت: این میدان نفتی، نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با پنج حلقه چاه و تولید ۲۰ هزار بشکه به‌طور کامل وارد چرخه تولید نفت و گاز کشور وارد می‌شود.

میدان نفتی خشت یکی از میدان‌های نفتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در گستره فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در ۱۸۰ کیلومتری شهر شیراز و در حوزه جغرافیایی شهرستان کازرون قرار دارد.

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح توسعه میدان خشت

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: راه‌اندازی میدان خشت، توسعه پایدار مناطق همجوار با این میدان را به‌دنبال دارد.

فریدون عباسی با اشاره به پیشرفت حدود ۹۰ درصدی طرح توسعه میدان نفتی خشت، گفت: اقدام بعدی پس از عملیاتی شدن این میدان، ساخت مرکز پتروپالایشی در مقیاس کوچک در این منطقه است که به این منظور در هماهنگی با وزارت نفت، رایزنی‌هایی با برخی سرمایه‌گذاران داخلی انجام شده است و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

تاکید بر توسعه میدان‌های گازی نفت مناطق مرکزی

وی با اعلام حمایت کمیسیون انرژی از طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت، بر توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز تأکید کرد و گفت: هر منطقه‌ای که منابع هیدروکربوری دارد از جایگاه ویژه‌ای از نظر ثروت‌افزایی برای کشور برخوردار است و توسعه میدان‌های جدید گازی افزون بر افزایش سرمایه‌های اقتصادی کشور، توسعه پایدار مناطق را هم به‌دنبال دارد.

به گفته عباسی، تعدادی از این میدان‌ها در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی قرار دارد که توسعه آنها، استان فارس را به یکی از قطب‌های اصلی تأمین انرژی کشور تبدیل می‌کند.