۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت با وجود چشم‌انداز تاریک تقاضا افزایش یافت/ امید به واکسیناسیون عامل بازدارنده سقوط بازار طلای سیاه

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۵
کد خبر: 502579
قیمت نفت با وجود چشم‌انداز تاریک تقاضا افزایش یافت/ امید به واکسیناسیون عامل بازدارنده سقوط بازار طلای سیاه

قیمت نفت در روز دوشنبه به دنبال امیدواری‌ به واکسن کرونا و همچنین کاهش تولید توسط عربستان، افزایش یافت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، با وجود عرضه نامتناسب واکسن ویروس کرونا، افزایش شمار مبتلایان و کشف انواع جدید این ویروس که بر چشم‌انداز تقاضا سایه می‌اندازد، قیمت نفت در روز دوشنبه به رغم شروعی ضعیف افزایش یافت و به دستاوردهای سه ماه گذشته خود افزود.

معاملات آتی نفت خام برنت با 53سنت یا 1درصد افزایش، به 55.57دلار در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 41سنت یا 0.8درصد افزایش یافت و با قیمت 52.61دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. هر دو معیار در ماه ژانویه تقریبا 8درصد رشد کردند.

با آغاز برنامه واکسیناسیون در کشورهایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند و همچنین کاهش تولید توسط تولیدکنندگان بزرگی مانند عربستان، قیمت نفت افزایش یافته است. اما از سویی خوش‌بینی برای پایان بیماری همه‌گیر به دلیل سرعت پایین واکسیناسیون و شیوع انواع جدید ویروس کرونا تضعیف شده است.

با این حال، به دنبال تایید موفقیت واکسن‌ها و کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی مناطق، احتمالا تقاضا برای نفت و سوخت افزایش می‌یابد؛ زیرا جمعیت بیشتری در سراسر جهان در برابر کووید-19 مقاوم می‌شوند.

انتظار می‌رود قیمت نفت در بیشتر مدت سال جاری، پیش از اینکه در اواخر سال روند بهبود اتفاق بیافتد، در محدوده سطح فعلی باقی بماند.