۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت روند نزولی در پیش گرفت/ افزایش مبتلایان کرونا در چین عامل اصلی سقوط بود

۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبر: 499948
قیمت نفت روند نزولی در پیش گرفت/ افزایش مبتلایان کرونا در چین عامل اصلی سقوط بود

به دنبال نگرانی‌هایی که از سوی کاهش تقاضای سوخت در چین وجود دارد، قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت و از بالاترین سطح 11ماهه خود در هفته گذشته بیشتر فاصله گرفت. عامل اصلی آن نگرانی‌ها در خصوص اینکه محدودیت‌های جدید بیماری همه‌گیر در چین سبب کاهش تقاضای سوخت از سوی بزرگترین واردکننده نفت در جهان خواهد شد، بود.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 65سنت یا 1.2درصد کاهش یافت و به 52.48دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که روز پنجشنبه نیز 18سنت افت داشت.

همچنین معاملات آتی نفت خام برنت با 58سنت یا 1.03درصد کاهش، با قیمت 55.52دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت و دستاورد 2سنتی خود در روز پنجشنبه را از دست داد.

یکی از تحلیلگران ارشد در OANDA گفت: "مطابق با روند محتاطانه‌تری که امروز بازارهای مالی در آسیا نشان می‌دهند، قیمت در هر دوی این معاملات نیز عقب‌نشینی کرده است."

اگر آمار رسمی در خصوص موجودی نفت خام در ایالات متحده، صعود غیرمنتظره‌ای را نشان دهد، این معاملات ممکن است آسیب‌پذیری بیشتری را در برابر اصلاحات عمیق‌تر تجربه کنند.

پس از آنکه داده‌های صنعتی روز چهارشنبه نشان داد که هفته گذشته موجودی ذخایر آمریکا به صورت غیرمنتظره 2.6میلیون بشکه افزایش یافته، بازار در انتظار داده‌های رسمی موجودی نفت از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در روز جمعه است.

اواخر  سال گذشته زمانی که ایالات متحده و اروپا عقب مانده بودند تقاضای سوخت در چین بهبود یافت، اما در حال حاضر به دلیل موج جدید ویروس کرونا که سبب ایجاد محدودیت‌های مجدد در این کشور شده، تقاضا کاهش یافته است.

تحلیلگران فیچ ریتینگز در یادداشتی اذعان داشتند: "از آنجا که بسیاری از مناطق از جمله بسیاری از کشورهای اروپایی محدودیت‌های حمل و نقل را مجددا اعمال کرده‌اند، تقاضای جهانی نفت ممکن است در سه ماهه نخست 2021 بیشتر دچار سقوط شود."