۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت نفت به دنبال افزایش غافلگیر کننده ذخایر آمریکا/ بسته محرک بایدن از سقوط بیشتر جلوگیری کرد

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبر: 499744
کاهش قیمت نفت به دنبال افزایش غافلگیر کننده ذخایر آمریکا/ بسته محرک بایدن از سقوط بیشتر جلوگیری کرد

به دنبال اخبار غیرمنتظره مبنی بر افزایش موجودی نفت خام ایالات متحده و نگرانی‌های ناشی از کاهش تقاضای سوخت به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده توسط ویروس کرونا، قیمت نفت روز پنجشنبه سقوط کرد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، پس از آنکه داده‌های صنعتی افزایش غافلگیرکننده در موجودی نفت خام ایالات متحده را نشان داد و سبب بیشتر شدن نگرانی در خصوص وضعیت تقاضای ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19 شد، قیمت نفت روز پنجشنبه سقوط کرد؛ اما امید به بسته محرک ایالات متحده از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 19سنت یا 0.4درصد کاهش، پس از تجربه صعود برای دو روز متوالی به دلیل انتظارات بسته محرک گسترده جو بایدن، به 53.12دلار در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت نیز 16سنت یا 0.3درصد کاهش یافت و با قیمت 55.92دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی موسسه نفت آمریکا، موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 15ژانویه، 2.6میلیون بشکه افزایش یافت که در مقایسه، تحلیلگران انتظار کاهش 1.2میلیون بشکه را داشتند.

گفتنی است که موجودی نفت خام ایالات متحده در طول پنج هفته گذشته در حال کاهش بوده و این موضوع یکی از عوامل اصلی در بالا نگاه داشتن قیمت آن بوده است. اما از سویی، تضعیف دلار و امید به بسته محرک آمریکا، سبب پشتیبانی از قیمت نفت خام شد. اگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزایش موجودی نفت را تایید کند، ممکن است شاهد اصلاحات قیمتی بیشتری باشیم. این اداره قرار است گزارش موجودی هفتگی خود را روز جمعه منتشر کند.