۰ نفر

اوپک اعلام کرد؛

قیمت فروش هر بشکه نفت ایران در سال۲۰۲۰

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۸:۳۴
کد خبر: 499124
 قیمت فروش هر بشکه نفت ایران در سال۲۰۲۰

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: هر بشکه نفت ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۶ دلار افزایش قیمت داشته است و نفت کشور به طور متوسط در سال ۲۰۲۰ بشکه‌ای ۴۰.۷۷ دلار فروخته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان کشورهای تولید کننده و عرضه کننده نفت، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد: متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) با ۶ دلار و ۳۲ سنت افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ۴۹.۲۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه نوامبر  ۴۲.۸۸ دلار به فروش رسیده بود.

قیمت نفت ایران در ماه فوریه (بهمن ۹۸) نزدیک به ۱۰ دلار کاهش یافته بود. فوریه، ماهی بود که بیشتر جهان پس از چین، درگیر شیوع ویروس کووید ۱۹ شده بود.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی انواع نفت کشورهای اوپک در این ماه افزایش قیمت داشتند که بیشترین افزایش به نفت اس سیدر لیبی با ۷ دلار و ۸۵ سنت تعلق داشت.

متوسط قیمت نفت ایران در سال ۲۰۱۹  برابر با ۶۱.۸۵ دلار به ازای هر بشکه و در سال ۲۰۲۰ نیز ۴۰.۷۷ دلار در هر بشکه برآورد شده است.

متوسط قیمت نفت ایران طی سال ۲۰۱۷  برابر با ۴۹.۶۰ دلار به ازای هر بشکه و در سال ۲۰۱۸ نیز ۶۷.۹۷ دلار در هر بشکه بوده است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه دسامبر با ۶ دلار و ۵۶ سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۴۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه  نوامبر ۴۲.۶۱ دلار در هر بشکه بوده است.

سبد نفتی اوپک به طور متوسط در سال ۲۰۲۰ بشکه ای ۴۱.۴۷ دلار فروخته شده است.

نفت عربستان نیز با ۶ دلار و ۲۶ سنت افزایش ۴۹.۲۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه  ۴۹.۷۴ دلار به فروش رفته است که ۷ دلار و ۲۰ سنت نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵ دلار و ۵۳ سنت افزایش ۴۷.۰۵ دلار معامله شده است.