۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش مبتلایان کرونا عرضه نفت را دچار مشکل کرد/ قیمت طلای سیاه چقدر کاهش یافت؟

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 498925
افزایش مبتلایان کرونا عرضه نفت را دچار مشکل کرد/ قیمت طلای سیاه چقدر کاهش یافت؟

به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تردید در خصوص زمان بازگشت تقاضای نفت به حالت عادی، قیمت این طلای سیاه در روز دوشنبه باز هم روند نزولی در پیش گرفت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه، پس از تجربه بالاترین حد خود در طول ۱۱ماه اخیر، با افت بیشتری همراه شد و پس از روند صعودی که در اواخر اکتبر به دنبال کاهش تولید و تقاضای قابل توجه از سوی چین داشت، چشم‌انداز این بازار بر اثر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا زیر سوال رفت.

نفت خام برنت پس از سقوط ۲.۳درصدی در روز جمعه، امروز نیز با افت ۰.۵درصدی یا ۳۰سنت مواجه شد و با قیمت ۵۴.۷۹دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. نفت ایالات متحده نیز پس از تجربه کاهش ۲.۳درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، روز دوشنبه ۲۱سنت یا ۰.۴درصد سقوط کرد و ۵۲.۱۵دلار در هر بشکه معامله شد.

این معیارها در هفته‌های اخیر به دنبال آغاز عرضه واکسن کووید-۱۹ و کاهش غافلگیرانه تولید نفت خام توسط بزرگترین صادرکننده نفت در جهان، عربستان سعودی، قدرت گرفته بودند. با این حال، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، سبب افزایش تردیدها در خصوص اینکه وضعیت تقاضا تا چه زمانی با مشکل مواجه خواهد بود، شده است.

در چین، که موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در حال افزایش است، بیش از ۲۸میلیون نفر در قرنطینه به سر می‌برند، زیرا پکن در تلاش است از احیای مجدد ویروس کرونا در کشوری که برای اولین بار آن را تجربه کرد، جلوگیری کند.