۰ نفر

یک مقام مسئول اعلام کرد؛

صرفه جویی ۱.۷میلیون مترمکعبی گاز با خاموشی معابر

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۱۷
کد خبر: 498317
صرفه جویی ۱.۷میلیون مترمکعبی گاز با خاموشی معابر

معاون هماهنگ کننده توزیع برق توانیر گفت: در طرح تعدیل روشنایی معابر ۳۰۰مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق انجام می‌شود که معادل صرفه جویی در مصرف ۱.۷میلیون مترمکعب گاز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، غلامعلی رخشانی مهر با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف ۱.۷ میلیون مترمکعب گاز معادل صرفه جویی در مصرف ۱.۷ میلیون لیتر گازوئیل است، گفت: علاوه بر طرح تعدیل روشنایی معابر، جمع آوری مراکز استخراج رمز ارزهای غیر مجاز و انشعابات غیرمجاز نیز انجام می‌شود که در این طرح از ۱۶۰۰ اکیپ به تعداد ۵۰۰۰ نفر استفاده می‌شود.

وی افزود: تعدیل روشنایی معابر، جمع آوری مراکز استخراج رمز ارزهای غیر مجاز و انشعابات غیر مجاز صرفه جویی خوبی به همراه دارد و موجب می‌شود تا در تأمین برق مناطق سردسیر موفق‌تر عمل کرده و از خاموشی‌هایی مانند روزهای گذشته جلوگیری کنیم. استخراج کنندگان رمز ارزهای غیر مجاز، مراکز خود را در محل‌هایی با انشعابات مجاز مانند مرغداری‌ها، صنایع تعطیل یا بخش‌هایی که به طور کامل فعال نیستند قرار می‌دهند از این رو رصد آن‌ها کار ساده‌ای نیست.

به گفته این مقام مسئول برای عملکرد بهتر در این باره با وزارت ارتباطات هماهنگ کردیم، آن‌ها اعلام کردند که نمی‌توانند کمک انجام دهند، اما متخصصانی در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات در حال کمک هستند تا این موضوعات را مدیریت کنیم.

رخشانی مهر درباره استفاده از فناوری‌های هوشمند برای تعدیل روشنایی‌ها گفت: آنجایی که کنتور هوشمند داریم در مواقعی که ترافیک کمتر است روشنایی‌ها از راه دور کنترل و قطع می‌شوند ادواتی هم نصب کردیم که متناسب با ساعت ترافیک، روشنایی‌ها را کنترل می‌کند که نمونه آن را در شمال کشور انجام دادیم، همچنین سنسورهای حساس به حرکت در بزرگراه‌های بین راهی و جاهایی که تردد کمتر است تعبیه کردیم تا چراغ‌های روشنایی را در مواردی که تردد انجام نمی‌شود خاموش کنند. بنا داریم به غیر از جاهای پر خطر، روشنایی‌ها را در دیگر جاها خاموش کنیم تا برق به بخش خانگی، صنعتی و تجاری کشور برسد.