۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

برق کدام مناطق تهران امروز قطع می‌شود؟!

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
کد خبر: 497802
برق کدام مناطق تهران امروز قطع می‌شود؟!

مدیر عامل نیروگاه ری در خصوص جزئیات قطع برق در مناطق مختلف تهران توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بادرستانی مدیر عامل نیروگاه ری، گفت: نیروگاه ری به تنهایی دو تا سه ساعت برق پایتخت را می تواند در شبانه روز تامین کند، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه ری به دلیل قطع گاز،  تعطیل هستند و هیچگونه فعالیتی ندارند.

او ادامه داد: ما آمادگی تولید برق را داریم، اما به دلیل نبود گاز و مصرف بالا تمامی واحد‌های تولیدی ما از مدار خارج شده‌اند و معلوم نیست چه زمانی وارد مدار شوند.

مدیر عامل نیروگاه ری اضافه کرد: متاسفانه امروز هم برق برخی از مناطق تهران شامل هفت تیر، سهروردی شمالی، غرب تهران محدوده آزادی، شهر ری و بخشی از شمال تهران قطع می شود.

بادرستانی افزود: هر زمان شرکت گاز به ما گاز برساند تمامی واحد‌های تولیدی ما وارد مدار می‌شوند.

او در خصوص اظهارات منتشر شده مبنی بر اینکه کمبود گاز دلیل قطعی برق نیست، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم چرا که نیروگاه با گاز فعالیت می‌کند و با قطع گاز ما نمی‌توانیم برق تولید کنیم.

مدیر عامل نیروگاه ری تصریح کرد: متاسفانه تمامی واحدهای این نیروگاه از مدار خارج شده‌اند و هیچگونه تولید برقی نداریم و همچنین امکان استفاده از سوخت مایع و گازوئیل هم به دلیل آلودگی هوا وجود ندارد و از سویی دیگر از سوخت مازوت هم نمی‌توان استفاده کرد.

به گفته بادرستانی به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی، گاز نیروگاه ری قطع شده و همین امر باعث شده تا تولید برق امکان پذیر نباشد که در نتیجه برق برخی از مناطق تهران قطع شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: خواهش ما از مردم این است که با کاهش یک درجه‌ای کمک کنند تا دوباره گاز به این نیروگاه برسد تا دیگر شاهد خاموشی در تهران نباشیم.