۰ نفر

برای نخستین بار در خاورمیانه انجام شد؛

تولید PVC پزشکی در پتروشیمی هگمتانه

۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 492498
تولید PVC پزشکی در پتروشیمی هگمتانه

پتروشیمی هگمتانه با تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی استاندارد برای نخستین بار در خاورمیانه در استان همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پتروشیمی هگمتانه پس از حدود ۱۸ سال به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و مدیران استانی و مدیران شرکت پتروشیمی کشور توسط رییس جمهور افتتاح شد.

رییس جمهور در آیین افتتاح با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی هگمتانه ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی برای کشور ما دارد، اظهار کرد: از افتتاح این طرح خوشحال هستیم چراکه بخشی از محصولات این پتروشیمی می‌تواند صادر شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه صادرات این محصول ارزش معنوی، سیاسی و اقتصادی دارد، تصریح کرد: امروز برای من روز افتخارآمیزی است و از همه دست‌اندرکاران این پروژه مهم تشکر می‌کنم.

رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همدان شهر بزرگ، تاریخی و مهمی است و من از تلاشی که مسئولان استان در مهارکروناویروس داشتند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، به گفته استاندار همدان، از پروژه هایی که سال ها به دلایل مختلف معطل مانده بود، پتروشیمی هگمتانه بود که خوشبختانه طی یکی دو سال گذشته با پیگیری های جدی و البته حضور مؤثر بخش خصوصی و فرزند خلف مرحوم علاقبندیان خیر بزرگوار کار پیگیری شد و خوشبختانه بعد از رفع موانعی که بر سر کار وجود داشت امروز شاهد یکی از پتروشیمی های مهم در کشور در استان همدان هستیم.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان، در سال ۸۱ توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت وقت مجوز تولید PVC پزشکی به ظرفیت اسمی ۷۰ هزار تن را برای شرکت پتروشیمی هگمتانه صادر شد. سرمایه گذاری واحد ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده و جزء پژوه های استان و تأثیرگذار استان است که این قول را سازمان صمت به همشهریان داده بود که پروژه را تا پایان سال ۹۹ به بهربرداری برسد که به لطف خدا و پیگیری های سرمایه گذاران این واحد به بهره برداری رسید.

برای نخستین بار تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول PVC با گرید پزشکی استاندارد برای نخستین بار در خاورمیانه با ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن در سال توسط پتروشیمی هگمتانه انجام می شود.

پتروشیمی در سال ۸۱ با مصوبه هیئت وزیران و هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با مشارکت بخش خصوصی، بخش دولتی و سهامدار خارجی در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار برای تولید انواع محصولات شیمیایی و پتروشیمی در استان همدان تأسیس و ایجاد شد.