۰ نفر

رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا؛

کاهش قیمت نفت نزولی‌تر شد

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
کد خبر: 492200
کاهش قیمت نفت نزولی‌تر شد

قیمت نفت پس از انتشار گزارشی که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و همچنین تهدید ترامپ برای عدم امضای لایحه کمک مالی کرونایی، در معاملات روز چهارشنبه بیش از یک درصد سقوط کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۱ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۹ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۶۷ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۴۶ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز سه شنبه حدود دو درصد سقوط کرده بودند که دومین کاهش روزانه متوالی بود.

علاوه بر تردیدها نسبت به وضعیت آمریکا، بازارهای نفت در پی شیوع نوع جدید مسری تر ویروس کرونا در انگلیس که باعث بسته های درهای جهان به روی این کشور شده و ابهامات جدیدی را درباره روند احیای تقاضا برای نفت ایجاد کرده، در التهاب مانده اند.

راویندرا رائو، نایب رییس کالاها در شرکت کوتاک سکیوریتیز اظهار کرد: در ایام تعطیلات سفرهای مردم باعث رشد تقاضا برای سوخت می شود اما اکنون اکثر پروازها از مبدا و به مقصد انگلیس لغو شده اند و بنابراین این وضعیت تاثیر کلی روی تقاضا برای نفت خواهد گذاشت. پیش از این انتظار بر این بود که تهدید ویروس فروکش کرده و تقاضا به تدریج و به طور ملایم بالاتر می رود. اما اخبار مربوط به شیوع ویروس جدید باعث شده که بازار انتظار ایجاد محدودیتهای بیشتری را داشته باشد.

گزارش روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر به میزان ۲.۷ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۳.۲ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: قیمتهای نفت در واکنش به رشد ذخایر نفت آمریکا که در مقایسه با انتظارات موجود بسیار منفی بود و نمک به زخمهای بازار پاشید، بسیار پایینتر رفتند.

قیمتهای نفت همچنین از تهدید دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای عدم امضای لایحه بسته کمک مالی کرونایی ۸۹۲ میلیارد دلاری ضربه خوردند. ترامپ اظهار کرده که می خواهد قانونگذاران میزان چکهای کمکی که روز دوشنبه تصویب شده بود را افزایش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و تنها در مدت شش روز بیش از یک میلیون مورد جدید ابتلا اضافه شده است. از مردم آمریکا خواسته شده است که از سفر در ایام تعطیلات خودداری کنند و این امر به معنای آسیب دیدن بیشتر تقاضا برای نفت است.