۰ نفر

از دی ماه انجام می‌شود؛

اختصاص مجدد سهمیه ۴۰لیتر سوخت معلولان

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۱
کد خبر: 488960
اختصاص مجدد سهمیه ۴۰لیتر سوخت معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بازگشت سهمیه ۴۰ لیتر سوخت معلولان از دی ماه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: قطع سهمیه سوخت این افراد از ابتدا و همزمان با روز جهانی معلولان کار اشتباهی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد نفریه با اشاره به جلسه تعدادی از معلولان و ریاست سازمان بهزیستی با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در روز جهانی معلولان در سال گذشته اظهار کرد: در این جلسه یکی از درخواست‌های معلولان از ریاست جمهور تخصیص سهمیه سوخت برای این گروه از جامعه بود که در نهایت رئیس جمهور با این درخواست موافقت کرد و به ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت دستور داد تا سهمیه‌ای برای معلولان علاوه بر سهمیه عادی در نظر بگیرد.

وی گفت: بر همین اساس نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران سهمیه 40 لیتری سوخت برای معلولانی که دارای پلاک ویژه بودند در نظر گرفت و برای 28 هزار نفر از معلولانی که دارای پلاک ویژه بودند این سهیمه از سال گذشته واریز شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: البته در همان زمان سازمان بهزیستی مکاتبه‌ای را با مسئولان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام داد و اعلام کرد که تعداد معلولان مشمول سهیمه سوخت بیش از 28 هزار نفر است و 336 هزار  از معلولان  و خانواده‌هایشان نیازمند به این سهمیه هستند اما مسئولان مربوطه در این بخش تنها 28 هزار نفر از معلولان که دارای پلاک ویژه بودند را مستحق دریافت این سهمیه می‌دیدند.

نفریه ادامه داد: تعداد بسیاری از معلولان برای پیگیری امور درمانی، توانبخشی، تحصیلی و... نیاز به تردد در سطح شهر را دارند و قاعدتاً نیاز به این سهیمه داشتند که به هر تقدیر مورد موافقت مسئولان در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار نگرفت.

وی با اشاره به قطع سهمیه سوخت 40 لیتری معلولان اظهار کرد: از ابتدای آذر این سهیمه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قطع شده است و این اتفاق نامبارک همزمان با روز جهانی معلولان صورت گرفته است! این اقدام بسیار عجیب و تعجب آور است که مسئولان این تصمیم را در چنین روزی انجام داده‌اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: این اقدام عجیب از سوی مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حالی انجام شده است که هیچ مکاتبه‌ای یا جلسه‌ای با سازمان بهزیستی که متولی خدمت‌رسانی به معلولان است انجام نداده‌اند چرا که اگر مکاتبه‌ای با این سازمان انجام می‌گرفت قطعاً ما نظرات خود را به آنها می‌دادیم.

نفریه ادامه داد: پس از قطع سهیمه سوخت معلولان از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سازمان بهزیستی در 3 نوبت با این شرکت مکاتبه داشته است که متأسفانه هیچ یک از این نامه‌ها را پاسخ نداده‌اند.

وی اضافه کرد: این تصمیم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رابطه با قطع سهمیه سوخت به هیچ عنوان درست نبود چرا که در اجرای این تصمیم چند اشتباه داشته است اول اینکه باید با سازمان بهزیستی مشورت می‌کردند، دوم اجرای این تصمیم در آستانه روز جهانی معلولان اشتباه بعدی بود، همچنین مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده‌ بودند به جای سهیمه 40 لیتر سوخت، مبلغ آن را به در کارت معلولان شارژ می‌کردند که سومین اشتباه در این تصمیم این بود چرا که این کار بی احترامی به معلولان بود مگر رقم در نظر گرفته شده بود چقدر بود؟ و سازمان بهزیستی بارها اعلام کرده است که باید خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه در کمال احترام باشد و باید آنها تکریم شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: پس از این اقدام عجیب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و با پیگیری سازمان بهزیستی از سوی دفتر معاونت اول ریاست جمهوری  طی نامه‌ای به آنها تذکر داده شد چرا این اقدام در رابطه با هدیه ریاست جمهوری در سال گذشته همزمان با روز جهانی معلولان انجام شده است.

نفریه تصریح کرد: در ادامه نیز مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران  طی نامه‌ای به سازمان بهزیستی اعلام کردند که آمار معلولان دارای پلاک ویژه به آنها اعلام شود اما بهزیستی دسترسی به این آمار ندارد و در این آمار در اختیار پلیس راهوار قرار دارد که در ادامه نیز مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران  طی پیامکی به بهزیستی  اعلام کردند که نیازی به این آمار نیست و سهیمه 40 لیتر سوخت معلولان همچنان برقرار است و در دی ماه علاوه بر سهیمه سوخت آذر، سهمیه جدید دی ماه نیز واریز خواهد شد.

وی همچنین در واکنش به صحبت‌های فاطمه کاهی؛ سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: وی در هفته‌های اخیر با مصاحبه‌های خود فرافکنی کرده است که سازمان به وی تذکر می‌دهد و امیدواریم این رفتار خود را تغییر دهد و انتظار داریم هر دستگاه و سازمانی که می‌خواهد در رابطه با معلولان طرح و برنامه‌ای را اجرا کند با سازمان بهزیستی به عنوان متولی خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه مشورت کند.