۰ نفر

در بازار آرام تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا؛

قیمت نفت کاهش یافت

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
کد خبر: 485193
قیمت نفت کاهش یافت

در میانه نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه در بازار و تردیدها در مورد اینکه آیا واکسن به همه گیری کرونا پایان می‌دهد یا نه، قیمت نفت به 47.75دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در بازار آرام تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا و در میانه نگرانی ها در مورد مازاد عرضه در بازار و تردیدها در مورد اینکه آیا واکسن به همه گیری کرونا پایان می دهد یا نه، قیمت نفت کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 5 سنت کاهش 47.75 دلار فروخته شد. این نفت یک شبه 1.7 درصد از ارزش خود را از دست داد.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 74 سنت کاهش 44.97 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا در روز پنج شنبه به علت تعطیلات فروخته نشد.

پس از اینکه شرکت داروسازی آسترازنسا از موفقیت 90 درصدی واکسن خود خبر داد و با نتایج مثبت دو واکسن دیگر، امید به مقابله با بدترین همه گیری قرن را تقویت کرد، هر دو شاخص نفتی حدود 6 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

به گفته منابع آگاه، اوپکی ها و هم پیمانانشان موسوم به اوپک پلاس تمایل دارند تا افزایش تولید در سال آینده را به تاخیر بیندازند.

اوپک پلاس قرار است از ابتدای ماه ژانویه 2 میلیون بشکه در روز بر میزان تولید بیفزایند.

همانطور که بسیاری از افراد توصیه ها در مورد قرنطینه و مسافرت را نادیده می گیرند، افزایش تولید نفت لیبی بر نگرانی ها در مورد عرضه بیش از حد در بازارها می افزاید.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد نزدیک به 6 میلیون آمریکایی قبل از تعطیلات شکرگذاری از جمعه تا چهارشنبه سفرهای هوایی انجام دادند و توصیه های مرکز کنترل بیماری ها برای ماندن در خانه را نادیده گرفتند.