۰ نفر

فردا انجام می‌شود؛

افتتاح دو پروژه نفتی در جنوب کشور

۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸
کد خبر: 484782
افتتاح دو پروژه نفتی در جنوب کشور

دو پروژه شرکت ملی نفت ایران شامل نخستین واحد فرآورش پیش‌ساخته کشور در غرب کارون و تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی فردا (پنجشنبه، ششم آذرماه) در مراسمی با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شوند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، واحد فرآورش پیش‌ساخته غرب کارون با ظرفیت فرآوری روزانه 50 هزار بشکه نفت و با در اختیار داشتن 2 ردیف (Train) هریک با ظرفیت 25 هزار بشکه طراحی شده و قابلیت توسعه برای فرآورش روزانه 80 هزار بشکه نفت را داراست.

این واحد فرآورشی با اعتبار تقریبی 47 میلیون دلار در ضلع جنوبی میدان آزادگان جنوبی احداث شده است و نفت موردنیاز آن از تعداد 35 حلقه چاه مستقر در این میدان مشترک تغذیه می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، پروژه احداث تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی در عسلویه نیز با ظرفیت اسمی 640 هزار مترمکعب (معادل 4 میلیون بشکه) به‌منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه‌های منطقه پارس1 و نیز تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس ساخته شده است.

در این پروژه، هشت مخزن به‌صورت سقف شناور هریک به‌ظرفیت 80 هزار مترمکعب و 2 مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزاردقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و پمپ‌های انتقال میعانات و ساختمان‌های صنعتی و اداری احداث شده است. این تأسیسات که هم‌اکنون عملیاتی است، با 29.2 میلیون یورو و 2200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط پیمانکاران داخلی ساخته شده است.