۰ نفر

عضو هیات رییسه مجلس تشریح کرد؛

برنامه دولت برای عرضه اوراق سلف نفتی در بودجه۱۴۰۰

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۳
کد خبر: 484431
برنامه دولت برای عرضه اوراق سلف نفتی در بودجه۱۴۰۰

حاجی دلیگانی گفت: دولت بنا دارد تا در بودجه سال 1400، 205 هزار میلیارد تومان عرضه و فروش اوراق سلف نفتی را بیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق اخبار واصله دولت با فروش اموال دولتی سعی دارد در ماه‌های پایانی کار خود با ارائه خدماتی این گونه القا کند که من برای مردم کار می‌کنم و حال آنکه این رفتار باعث می‌شود تا یک سرزمین سوخته به دولت بعدی تحویل داده شود.

وی افزود: این کار باعث می‌شود تا دولت بعد که بر سر کار بیاید، در مرداد ماه و شهریور ماه سال 1400 با یک بدهی سنگین و یک ورشکستگی مواجه باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت در حال حاضر 1400 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و در همین شرایط به دنبال آن است تا زمان سررسید اوراقی که در حال فروش آن است، را سال 1400 قرار دهد تا جذابیت بیشتری برای خرید این اوراق ایجاد شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اگر جلوی این اقدام دولت گرفته نشود، دولت بعد در دی ماه 1400 که زمان سررسید اوراق سال آینده است، باید به طور یکجا 90 هزار میلیارد تومان بدهی بابت اصل و سود این اوراق پرداخت کند.

وی افزود: طبق ماده 219 آیین نامه داخلی مجلس دیوان محاسبات باید هر سه ماه یکبار گزارشی را از تخلفات دولت تهیه و به رئیس و نمایندگان مجلس ارائه کند و در شرایط کنونی ضرورت دارد تا دیوان محاسبات گزارشی را از تخلفات صورت گرفته در فروش اموال دولتی توسط دولت و هم فروش فراتر از حد تعیین شده در قانون توسط دولت به رئیس و نمایندگان مجلس ارائه دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسأله بعدی این است که دولت بنا دارد تا در بودجه 1400، عرضه و فروش 205 هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی را بیاورد.