۰ نفر

فرماندار کنگان:

راه‌اندازی شورای راهبردی در منطقه پارس ۲ضروری است

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
کد خبر: 480872
راه‌اندازی شورای راهبردی در منطقه پارس ۲ضروری است

فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: با توجه به گستره صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در این شهرستان راه‌اندازی شورای راهبردی مرتبط با این صنایع در منطقه پارس ۲ ( پارس کنگان) ضروری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید علی پاک‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کنگان افزود: همچنین باید نگاه شورای راهبردی پتروشیمی مستقر در جنوب استان بوشهر نسبت به شهرستان کنگان بازنگری شود.

وی اظهار کرد: اعتبارات شهرستان کنگان در سال جاری مانند دیگر شهرستان‌های استانبوشهر کاهش یافته به گونه‌ای که از ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار این شهرستان تاکنون افزون بر ۶۰ میلیارد ریال محقق شده‌است.

پاک‌نژاد اضافه کرد: مدیران با چانه زنی بیشتر و ارتباط موثر با مدیران کل برای محقق شدن اعتبارات تلاش و در پروژه‌ها اشتغال را نیز مد نظر قرار دهند.

وی در باره کلینیک تخصصی شهید هاشمی کنگان گفت: برای ادامه این پروژه ۲۰ میلیارد ریال از طرف شورای راهبردی پتروشیمی‌ها لحاظ شده‌است.

فرماندار کنگان بیان کرد: به رغم همه مشکلات و کمبود اعتبارات، در دهه فجر امسال چندین پروژه مهم در این شهرستان بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: برای ساماندهی مشکل آب کنگان با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه هزار متر مربع آب توسط شرکت پتروپالایش به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

پاک‌نژاد عنوان کرد: همه اعتبارات آبخیزداری استان بوشهر به شهرستان کنگان اختصاص یافته است و این اتفاق مهم باعث تحول آبخیزداری در این شهرستان می‌شود.

وی در باره پروژه‌های سفر رئیس جمهوری در این شهرستان گفت: مصوبات سفر با جدیت در دست پیگیری و تحقق است.

فرماندار کنگان بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و بهره‌گیری از بخش خصوصی برای رونق صنعت توریسم در این شهرستان تاکید کرد.

نماینده کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرای پروژه‌های بخش سلامت و  بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیازمند سرعت بخشی است.

حجت الاسلام موسی احمدی اظهارکرد: جذب اعتبار نیازمند قدرت چانه زنی و مطالبه گری بالا است که مدیران باید در این زمینه تلاش کنند.

وی بیان کرد: با پیگیری های استانی و کشوری ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه فاز اول جاده وفاق و پل مهم مربوط به این پروژه تخصیص یافت.