۰ نفر

عمان ۳میلیارد دلار از بزرگترین بلوک نفتی خود درآمد خواهد داشت

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 480867
عمان ۳میلیارد دلار از بزرگترین بلوک نفتی خود درآمد خواهد داشت

عمان در آخرین اقدام خود جهت برطرف کردن کسری بودجه، قصد دارد ۶۰ درصد سهام خود در بزرگترین منطقه تولید نفت کشور با عنوان «بلوک ۶» را به یک شرکت جدید واگذار کند.

به گزارش اویل پرایس، عمان به دنبال کسب درآمد 3 میلیارد دلاری از طریق یک شرکت جدید است که انتظار دارد اکثریت سهام بزرگترین بلوک تولیدکننده نفت آن را در اختیار داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عمان یک تولید کننده غیر عضو اوپک ولی عضو ائتلاف اوپک ‌پلاس است. این کشور ضربه سختی از کاهش قیمت نفت و تقاضا در اوایل سال جاری میلادی خورده و به دنبال افزایش منابع مالی خود در بحبوحه کاهش هزینه‌های دولتی است.

 عمان در آخرین اقدام خود جهت برطرف کردن کسری بودجه، قصد دارد 60 درصد سهام خود در بزرگترین منطقه تولید نفت کشور با عنوان «بلوک 6» را به یک شرکت جدید واگذار کند.

 بلوک 6 در حال حاضر در اختیار شرکت دولتی توسعه نفت عمان قرار دارد. این بلوک بزرگترین منطقه تولید نفت و گاز عمان است و بیش از 75 درصد از ذخایر نفت خام این کشور را در برمی‌گیرد.

 مقامات عمان حالا در فکر انتقال سهام خود در این بلوک به یک شرکت جدید هستند. به این ترتیب عمان می‌تواند از طریق انتشار اوراق قرضه از شرکت جدید درآمد بیشتری داشته باشد بدون آنکه آن را به حساب بدهی دولتی بگذرد.

 شرکت جدید می‌تواند تا 3 میلیارد دلار از اوراق قرضه برای عمان درآمد داشته باشد. عمان اولین کشور در شورای همکاری خلیج فارس است که مالیات بر درآمد اشخاص وضع می‌کند. کشورهای وابسته به نفت خاورمیانه از سقوط قیمت نفت و تقاضا آسیب دیده‌اند.

عمان به شدت برای تأمین بودجه خود وابسته به درآمدهای نفتی است و یکی از اقتصادهایی است که بیشترین آسیب را از سقوط قیمت نفت در سال جاری میلادی دیده است. هدف طرح اقتصادی جدید عمان تا 2024 که شامل مالیات بر درآمد ثروتمندان این کشور از 2022 هم می‌شود، کاهش کسری بودجه گسترده این کشور و افزایش درآمدهای غیرنفتی است.