۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تخلیه هیجان منفی انتخابات آمریکا در بازار طلای سیاه/ خوش‌بینی به جنگ تجاری

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 480287
تخلیه هیجان منفی انتخابات آمریکا در بازار طلای سیاه/ خوش‌بینی به جنگ تجاری

در حالی قیمت نفت در پی هیجانات انتخابات آمریکا با روند نزولی مواجه شده بود که روز جاری با رشد 4.4 درصدی بخشی از افت خود را جبران کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز معاملاتی هفته جاری قیمت انواع نفت خام با روند صعودی آغاز به کار کرد به نحوی که تا این لحظه شاهد رشد بیش از 4 درصدی قیمت در بازارهای جهانی هستیم.

در این میان هر بشکه نفت برنت با افزایش 6.3 درصدی هم اکنون در محدوده 41 دلار و 93 سنت معامله می شود.

همجنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با جهش 7.2 درصدی در حال حاضر در کانال 39 دلار و 84 سنت قرار دارد که بیشترین رقم در سه هفته گذشته است.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش اطمینان در خصوص ریاست جمهوری بایدن در آمریکا اشاره کرد که ریسک معامله گران را به شدت کاهش داد.

از سوی دیگر با قطعی شدن حکومت دموکرات ها در آمریکا، تا حد زیادی می توان امیدوار بود که دیگر خبری از شعله افروزی جنگ تجاری در دنیا نباشد که همین موضوع به شدت بر قیمت کامودیتی ها در بازار جهانی تاثیرگذار است.

البته کارشناسان بر این باورند که قیمت نفت در بلندمدت تاثیرپذیری اندکی از انتخابات و ریاست جموری آمریکا داشته باشد و هنوز هم مهم ترین فاکتورتاثیرگذار بر قیمت نفت، میزان کاهش تقاضای نفت در پی شیوع ویروس کرونا خواهد بود.