۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دردسرهای ارز چندنرخی در قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی/ رشد بیش از ٢درصدی دلار نیمایی

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۹
کد خبر: 480062
دردسرهای ارز چندنرخی در قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی/ رشد بیش از ٢درصدی دلار نیمایی

درحالی قیمت پایه محصولات پتروشیمی برای هفته جاری اعلام شد که با وجود افت قیمت دلار شاهد افزایش بیش از ۵٠٠ تومانی نرخ دلار نیمایی بودیم.

اقتصاد آنلاین-مریم علیزاده؛ طبق روال یکشنبه های هر هفته،دفتر صنایع پایین دستی اقدام به اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی بانرخ جدیدی دلار نیمایی کرد.

اما قیمت گذاری این هفته کمی عجیب و متفاوت به نظر می رسد چرا که با وجود افت قیمت دلار در بازار ارز، دلار نیمایی با افزایش ۵٨١تومانی به رقم ٢۵ هزار و ٩٠٣ تومان در این گزارش رسید.

در نتیجه درصد افزایش دلار نیمایی برابر با ٢.٢٩ درصد بود که این موضوع هم خود را در تمام ١۴ گروه محصولات پتروشیمی نشان داد. ولی این موضوع قابل توجه است که در قیمت‌گذاری فعلی، نبود یک سیاست واحد سبب تشتت نظر و قیمت شده است.

چراکه نرخ میانگین ماهانه ارز نیمایی در طول هفته گذشته از ۲۵٫۳۲۲ تومان با ۵۸۱ تومان رشد به ۲۵٫۹۰۳ تومان رسیده است که افزایشی حدود ۲٫۲۹ درصد را نشان می دهد.این در حالی است که نرخ دلار صرافی ملی از ۲۷٫۲۰۰ تومان در هفته گذشته به۲۲٫۸۹۰ تومان رسیده است که از کاهش ۴٫۳۱۰ تومانی این نرخ حکایت دارد.

گفتنی است محصولات ای بی اس و پ پ نساجی به ترتیب بیشترین افزایش نرخ را در آمار این هفته به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر پت های نساجی و پلی استایرن ها بیشترین نفت قیمت را در میان سایر محصولات پتروشیمی تجربه کردند.

اما در مجموع پیش بینی می شود که در این هفته به دلیل انتظارات معامله گران از کاهش قیمت ها در هفته های آتی، با کاهش شدیدمعاملات همراه شویم که این کاهش حجم معاملات می تواند بازار و صنعت را با رکود رو به رو کند.