۰ نفر

لیبی یک میلیون بشکه نفت وارد بازار کرد

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۲
کد خبر: 480010
لیبی یک میلیون بشکه نفت وارد بازار کرد

لیبی بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت آفریقا را در اختیار دارد و افزایش تولید به تقویت اقتصاد این کشور جنگ زده کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ولید نفت خام لیبی از زمان راه اندازی دوباره صنعت نفت این کشور، از یک میلیون بشکه در روز فراتر رفته است. جریان نفت لیبی باعث شوک بازار جهانی نفت خواهد شد چون تقاضا هنوز کاملا از بحران کرونا بهبود نیافته است.

شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد علیرغم وجود مشکلات مالی، تولید نفت خود را تا 1036035 بشکه در روز بالا خواهد برد. طبق بیانیه این شرکت در روز شنبه، سطح تولید فعلی در صورتی کاهش می‌یابد یا متوقف می‌شود که برخی نهادها تلاش در توقف تقویت تولید داشته باشند. این شرکت هیچ نامی از این نهادها نبرد.

افزایش تولید لیبی کمتر از یک ماه پس از برداشته شدن شرایط اضطراری در بزرگترین میدان نفتی آن، الشراره، صورت گرفت.  لیبی بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت آفریقا را در اختیار دارد و افزایش تولید به تقویت اقتصاد این کشور جنگ زده کمک می‌کند. ولی ورود دوباره لیبی به بازار جهانی نفت باعث کاهش قیمت این کالا خواهد شد چون بازار از قبل با مازاد تولید مواجه است

 قیمت نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بحبوحه بی‌ثباتی‌های ناشی از انتخابات آمریکا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان کاهش یافته است. نفت خام آمریکا بیش از 4 درصد و نفت برنت سه درصد کاهش یافته و به ترتیب 37.14 و39.45 دلار در هر بشکه در روز شنبه معامله شدند. همه‌گیری ویروس کرونا با کاهش تقاضا ضربه سختی به بخش انرژی جهان زده است و قرنطینه‌های جدید در اروپا شرایط را وخیم‌تر خواهد کرد.

با اینکه لیبی عضو اوپک است، ولی از قرارداد کاهش تولید معاف شده است.