۰ نفر

عربستان قیمت نفت برای آمریکا و آسیا را کاهش داد

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبر: 479593
عربستان قیمت نفت برای آمریکا و آسیا را کاهش داد

آرامکو قیمت نفت خام خود برای فروش به آمریکا را ۲۰ سنت پایین آورده و قیمت تحویل به اروپا و منطقه مدیترانه را یک دلار بالا برده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ عربستان قیمت نفت برای مشتریان آسیایی و آمریکایی خود را در شرایطی که اوج دوباره کرونا دورنمای بازار انرژی را تیره و تار کرده پایین آورد.

شرکت آرامکوی عربستان قیمت فروش نفت خام سبک عرب به آسیا در ماه دسامبر را 10 سنت در هر بشکه پایین آورده است. آسیا بزرگ‌ترین بازار نفت عربستان است .

با وضع دوباره قرنطینه در آلمان و فرانسه و افزایش آمار ابتلا به کرونا در آمریکا، قیمت نفت 10 درصد در هفته گذشته پایین آمد. در حالی که نفت خام بخشی از این کاهش قیمت را جبران کرده ولی بازار هنوز هم با مشکلاتی مواجه است .

اوپک به همراه روسیه و سایر تولیدکنندگان در ماه آوریل توافق کردند نفت کمتری وارد بازار کنند. کاهش تولید این ائتلاف باعث افزایش قیمت نفت شد ولی قیمت شاخص نفت برنت هنوزهم 38 درصد کمتر از آغاز سال جاری و برابر با 41 دلار در هر بشکه است .

طبق گفته رئیس بخش تجارت آرامکو، قیمت نفت برنت همچنان بین 38 تا 43 دلار در هر بشکه خواهد بود. این رقم بسیار کمتر از آن چیزی است که بیشتر اعضای اوپک برای متعادل کردن بودجه خود نیاز دارند .

آرامکو قیمت نفت خام خود برای فروش به آمریکا را 20 سانت پایین آورده و قیمت تحویل به اروپا و منطقه مدیترانه را یک دلار بالا برده است. حدود دو سوم صادرات آرامکو در ماه گذشته به آسیا و آمریکا بوده است .

ائتلاف اوپک پلاس در فکر ادامه کاهش تولید خود در 2021 است چون به نظر نمی رسد با وجود قرنطینه‌ای فعلی، بازار به نفت بیشتری نیاز داشته باشد . این گروه در 30 نوامبر و اول دسامبر دیدار خواهد داشت تا سیاست تولید خود را بررسی کند .

قیمت گذاری عربستان معمولاً محدوده قیمت سایر عرضه‌کنندگان خاورمیانه از جمله عراق و امارات، دومین و سومین تولیدکنندگان بزرگ اوپک را تعیین می‌کند .