۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

تداوم روزهای منفی طلای سیاه/ جهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا

۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
کد خبر: 477347
تداوم روزهای منفی طلای سیاه/ جهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا

قیمت نفت با وجود احتمال وقوع طوفان زتا و در پی افزایش شدید ذخایر نفت آمریکا و نگرانی‌ها از کاهش تقاضا، با افت 5 درصدی روبرو شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در سومین روز معاملاتی هفته جاری قیمت انواع نفت خام در بازارهای جهانی با افت قابل توجهی روبرو شد.

در این بین قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با افت 4.9 درصدی به رقم 39 دلار و 64 سنت کاهش یافت.

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت نیز برای تحویل در ماه دسامبر با عقب نشینی 5 درصدی روبرو شد و تا محدوده 37 دلار و 76 سنت پایین آمد.

از مهم ترین عوامل کاهند قیمت نفت می توان به انتشار گزارش هایی از میزان ذخایر نفتی آمریکا اشاره کرد. آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام و بنزین این کشور طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده است. میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته پیش با 4.6 میلیون بشکه افزایش به حدود 495.2 میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش 1.2 میلیون بشکه ای را داشتند.

گفتنی است ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 23 اکتبر  4 میلیون و 600 هزار بشکه افزایش یافت و به حدود 495 میلیون و 200 هزار بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند این افزایش حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه باشد.

بر اساس داده‌های مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام در کوشینگ اوکلاهما 136 هزار بشکه افزایش یافت. داده‌های این نهاد نشان داد نفت خام فرآوری شده آمریکا 176 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. قبال ذکر است واردات نفت خام ایالات متحده آمریکا نیز 436 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

از سوی دیگر اما به دلیل وقوع طوفان احتمالی در هفته جاری در سواحل آمریکا، شرکت های انرژی و بنادر واقع در ساحل خلیج مکزیک روز سه شنبه خود را برای وقوع یازدهمین طوفان سال جاری که این بار زتا نام گرفته است آماده کردند.