۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت از صعود بازماند/ بازگشت لیبی و آرامش پس از طوفان دلتا

۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبر: 473644
نفت از صعود بازماند/ بازگشت لیبی و آرامش پس از طوفان دلتا

قیمت نفت خام در پی اخباری در خصوص بازگشت لیبی به مدار تولید و همچنین برقراری آرامش نسبی پس از طوفان دلتا در سواحل آمریکا، افت کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز معاملاتی هفته جاری شاهد افت قیمت در اغلب شاخص‌های نفت خام بودیم که این افت قیمت بیشتر به سبب بازگشت تولید نفت لیبی و همچنین آغاز به کار مجدد دکل‌های نفتی در مناطق طوفان زده آمریکا بود.

در این بین هر بشکه نفت برنت که در هفته گذشته در محدوده 42 دلار و 80 سنت قرار داشت در معاملات امروز با افت 1.5 درصدی به رقم 42 دلار و 20 سنت کاهش یافته است.

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه دسامبر، با 1.53 درصد کاهش به رقم 39 دلار و 98 سنت بازگشت.

از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در روز جاری، انتشار اخباری در خصوص افزایش تولید لیبی بود. در این میان یک منبع لیبیایی اعلام کرد: شرکت ملی نفت لیبی (NOC) شرایط اضطراری میدان شراره را لغو کرد. تولید اولیه این میدان ۴۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

این میدان ماه‌ها به دلیل محاصره از مدار تولید خارج شده بود. بر اساس اعلام این منبع، مجموع تولید نفت لیبی در روز دوشنبه (۲۰ مهرماه) به ۳۵۵ هزار بشکه در روز رسید.

از سویی دیگر طوفان دلتا، در ایالات متحده، که بیشترین ضربه را به تولید انرژی دریایی خلیج مکزیک در ایالات متحده در ۱۵ سال گذشته وارد کرد. در نتیجه بازگشت نسبی آرامش، روز یکشنبه کارگران به سکوهای تولید بازگشتند در حالی که کمپانی فرانسوی نفت و گاز توتال اس ای راه اندازی مجدد با  225 هزار و 500 بشکه در روز را در پالایشگاه پورت آرتورتگزاس در روز یکشنبه ادامه داد.