۰ نفر

توقف تولید نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک با نزدیک شدن طوفان دلتا

۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبر: 472851
توقف تولید نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک با نزدیک شدن طوفان دلتا

تولید ۱.۶۹میلیون بشکه نفت معادل ۹۲درصد نفت دریایی و ۱.۶۷میلیارد فوت مکعب گاز معادل ۶۲درصد کل تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک آمریکا به خاطر طوفان دلتا متوقف شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طوفان دلتا سراسر خلیج مکزیک را در برگرفته و بیشتر تولید نفت دریایی در این منطقه را در روز پنجشنبه متوقف کرده است. شرکت‌های انرژی چاه های خود را بسته و کارکنان خود را از سکوهای دریایی  خارج کرده اند.

 مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد این طوفان در حدود 595 کیلومتری جنوب کامرون در ایالت لوئیزیانا قرار داشته و با بادهایی با سرعت 21 کیلومتر در ساعت به سمت ساحل این ایالت پیش می رود.

 انتظار می رود شدت طوفان دلتا بر فراز آبهای گرم خلیج مکزیک بیشتر شده و قبل از رسیدن به جنوب غرب لوئیزیانا به یک طوفان بزرگ با بادهایی با سرعت 185 کیلومتر در ساعت تبدیل شود.

 تولید کنندگان نفت کارکنان خود را از 279 تاسیسات نفتی خارج کرده و 15 چاه در حال حفاری را از بادهای دلتا دور کرده‌اند. تولید 1.69 میلیون بشکه نفت معادل 92 درصد نفت دریایی و 1.67 میلیارد فوت مکعب گاز معادل 62 درصد کل تولید گاز طبیعی در این منطقه متوقف شده است.

 قیمت انرژی پس از توقف تولید در این منطقه و احتمال معرفی محرک‌های جدید اقتصادی در آمریکا افزایش یافته است. قیمت نفت خام آمریکا 3 درصد افزایش یافته و به 41.21 دلار در هر بشکه رسیده و قیمت گاز طبیعی و بنزین هم 2.6 درصد بالا رفته است.

 شرکت توتال واحدهای کوچک پالایش نفت خود را در پالایشگاه پورت آرتور تگزاس تعطیل کرده‌است. شرکت کامرون ال ان جی هم قبل از رسیدن طوفان تولید گاز طبیعی خود را متوقف کرده‌است.

 تولیدکنندگان دریایی از جمله رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم، چورون و اکسیدنتال پترولیوم کارگران خود را از سکو های دریایی خارج کرده اند.

 خلیج مکزیک آمریکا 45 درصد ظرفیت پالایشگاه نفت این کشور و 51 درصد ظرفیت فرآوری گاز طبیعی آمریکا را در اختیار دارد.