۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

نفت کانال ۴۰دلار را پس گرفت/ از اعتصاب صنعت نفت نروژ تا بهبودی ترامپ

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 471938
 نفت کانال ۴۰دلار را پس گرفت/ از اعتصاب صنعت نفت نروژ تا بهبودی ترامپ

در پی کاهش نگرانی‌ها از بیماری رئیس جمهور آمریکا و همچنن عمیق‌تر شدن اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ، قیمت انواع نفت خام در بازارهای جهانی با روند افزایشی روبرو شدند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در اولین روز بازارهای جهانی، قیمت انواع نفت خام افزایش یافت و توانست اندکی از ریزش‌های هفته گذشته را جبران کند.

در این هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با رشد 2.24درصدی به رقم 40 دلار و 14 سنت رسید اما همچنان درگیر مقاومت 40 دلاری است.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با افزایش 1.5 درصدی به رقم 7 دلار و 63 سنت بازگشت که البته هنوز راه بسیاری تا سقف ماهانه خود یعنی 41 دلار و 32 سنت دارد.

از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، انتشار اخبار مثبتی در خوص بهبودی ترامپ و همچنین اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ بود.

روز گذشه مجمع نفت و گاز نروژ (NOG) اعلام کرد بالا گرفتن این اعتصاب می‌تواند ظرفیت تولید نفت نروژ را 330هزار بشکه در روز معادل 8 درصد کل تولید این کشور پایین بیاورد.

گفتنی است این اعتصاب در ابتدای سپتامبر با 43 کارگر از اتحادیه لدرن آغاز شد و در ابتدا تأثیری بر تولید نفت و گاز نگذاشته بود اما در حال حاضر تعداد اعتصاب‌کنندگان به 169 نفر می‌رسد. اتحادیه لدرن 1003 کارگر در تأسیسات دریایی دارد.

این چالش زمانی سنگین‌تر شد که سخنگوی مجمع نفت و گاز نروژ که از طرف صنعت نفت این کشور با اعتصاب‌کنندگان مذاکره می‌کند گفت: «هیچ راه‌حلی وجود ندارد.» با درنظر گرفتن این سخنان پیش‌بینی می‌شود اعتصاب ظرفیت تولید این کشور را تا 330 هزار بشکه در روز یعنی 8 درصد کل تولیدش کاهش دهد.

مجمع نفت و گاز نروژ اعلام کرد تولید از شش میدان نفتی از جمله گودرون ایکویینر متوقف می‌شود. سخنگوی شرکت ایکویینر در روز یکشنبه اعلام کرد مجبور است تعطیلی میدان نفتی گودرون را آغاز کند.

از سوی دیگر امروز و در پی اظهارات پزشکان ترامپ در خصوص بهبود نسبی حال وی، بازارهای جهانی واکنش مثبتی به ابن خبر نشان دادند. همچنین یکی از مدیران مؤسسه فیلیپ فیوچرز گفت: فکر می‌کنم بهبود سلامت رئیس جمهوری ایالات متحده مؤثر بوده است. در آخر هفته گزارش‌های متناقضی درباره سلامتی وی منتشر شد، اما به‌طور کلی حالش رو به بهبود است.