۰ نفر

​اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فرمول قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی تغییر کرد/ تعدیل یکی از فاکتورهای افزایش نرخ

۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبر: 471655
فرمول قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی تغییر کرد/ تعدیل یکی از فاکتورهای افزایش نرخ

در پی تغییرات قابل توجه نرخ دلار نیمایی، مقرر شد تا در فرمول نرخ گذاری قیمت پایه محصولات پتروشیمی، نرخ میانگین دلار در قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی از هفتگی به ماهانه تغییر پیدا کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی یکشنبه هر هفته قیمت پایه محصولات پتروشیمی را از طریق فرمولی که در آن دلار نیمایی نیز دخیل است، اعلام می‌کند.

اما تغییرات بیش از حد نرخ دلار نیمایی هفتگی در این فرمول سبب شده بود تا نرخ گذاری محصولات پتروشیمی دستخوش تغییرات بسیار شود.

این تغییرات هفتگی آسیب جدی به روند پیش بینی قیمت محصولات از سوی خریداران وارد کرده بود که در نهایت سبب ایجاد جو ناپایدار در تصمیم گیری متقاضیان این محصولات نموده است.

از سوی دیگر افزایش هفتگی نرخ دلار نیمایی که موجب شده بود قیمت این ارز از 13 هزار تومان در ابتدای سال به 22 هزار تومان در هفته‌های اخیر برسد، سیگنال قوی برای افزایش قیمت محصولات پتروشیمی در هفته‌های پیشرو را صادر می‌کرد.

از این رو با توجه به درخواست تولیدکنندگان با پیشنهاد اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز نرخ میانگین دلار در قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی از هفتگی به ماهانه تغییر پیدا کرد.

در جلسه روز گذشته کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی نرخ میانگین دلار نیمایی در قیمت گذاری محصولات پتروشیمی از هفتگی به ماهانه تغییر پیدا کرد. بنا بر اطلاعات دریافتی نرخ جهانی محصولات پتروشیمی به صورت هفتگی استخراج شده و بر اساس میانگین ماهانه دلار نیمایی اعلام می‌شود.