۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برای دومین هفته پیاپی تعداد دکل‌های نفتی آمریکا افزایش یافت/ رشد روزافزون ورود خوراک به پالایشگاه‌ها

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبر: 471460
برای دومین هفته پیاپی تعداد دکل‌های نفتی آمریکا افزایش یافت/ رشد روزافزون ورود خوراک به پالایشگاه‌ها

در پی تقویت نسبی قیمت نفت شاهد افزایش تعداد حلقه‌های چاه در آمریکا و در نتیجه رشد ورودی نفت خام به پالایشگاه‌های این کشور بودیم.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ بر اساس جدیدترین گزارش‌ها تعداد چاه‌های نفت در آمریکا 6 حلقه افزایش یافته و به 189 رسید که این موضوع برای دومین هفته پیاپی تکرار می‌شود و نشان از فعال شدن مجدد صنعت نفت شیل در آمریکا دارد.

مطابق با گزارش های بیکرهیوز،  در حال حاضر تعداد کل چاه‌های نفت و گاز در آمریکا 590 حلقه کمتر از سال گذشته در این زمان است.

از سویی دیگر بر اساس پیش بینی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور در هفته منتهی به بیست و پنجم سپتامبر به میزان 10.7 میلیون بشکه در روز گزارش شده است. گفتنی است این میزان 2.5 میلیون بشکه کمتر از روزگار اوج تولید نفت در آمریکا است.

اما نکته قابل توجه، افزایش میزان ورودی نفت خام به پالایشگاه‌های آمریکا است. اخیرا اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ورودی نفت خام به پالایشگاه های این کشور در هفته منتهی به 25 سپتامبر 300 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. گفتنی است ورودی نفت خام به این پالایشگاه‌ها در هفته گذشته به طور متوسط 13.8 میلیون بشکه در روز بوده است. این موضوع حاکی از آن است که پالایشگاه های آمریکا در هفته مذکور با 75.8 درصد از ظرفیت قابل استفاده خود کار کردند.

در نتیجه باید انتظار افزایش تولید بنزین در آمریکا برای هفته های پیش رو را داشت. این در حالی است که هفته گذشته تولید بنزین در این کشور کاهش یافت و به میانگین 9 میلیون بشکه در روز رسید.