۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هند محتاج واردات بنزین شد/ پالس منفی به تقاضای نفت خام

۸ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبر: 470667
هند محتاج واردات بنزین شد/ پالس منفی به تقاضای نفت خام

در پی افت ظرفیت بهره برداری پالایشگاه‌های هند، میزان تولید بنزین در این کشور به حدی پایین آمده که مجبور به واردات این فرآورده شده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پس از پاندومی شدید کرونا که در هند قربانی زیادی گرفت، بسیاری از محیط‌های عمومی این کشور به حالت نیمه تعطیل درآمدند که این موضوع افت شدید مصرف برق و به تبع آن کاهش میزان سوخت نیروگاه‌ها را در پی داشت.

در پی این کاهش نیاز به سوخت نیروگاهی، پالایشگاه‌های هند نیز مجبور به پایین آوردن ظرفیت بهره برداری خود نموده و این امر کاهش شدید تولید بنزین را در این کشور به همراه داشته است.

از سویی دیگر با شیوع پی در پی کرونا در هند، رغبت مردم به استفاده از وسایل نقلیه شخصی بطور چشمگیری افزایش یافته که این موضوع رشد مصرف بنزین را به سطح پیش از شیوع کرونا و یا حتی بالاتر از آن برده است.

این در حالیست که پالایشگاه‌های هند به دلیل عدم نیاز نیروگاه‌ها به سوخت، بخش مهمی از تولید گازوییل و مازوت خود را تعطیل کرده اند که این سبب افت اجباری تولید بنزین نیز شده است.

در مجموع پالایشگاه‌های اصلی هند در سه ماه گذشته با دو سوم ظرفیت فعالیت کرده‌اند که این موضوع سبب کمبود 30 هزار تن بنزین در روز می‌شود.

از این رو شرکت نفتی بهارات پترولیوم اعلام کرده در ماه‌های آتی اقدام به واردات بنزین خواهد کرد تا مجددا سطح تولید بنزین پالایشگاه‌های هند به حالت سابق بازگردند.

از سوی دیگر اما در بلند مدت، بهارات پترولیوم در حال ساخت یک واحد جدید تولید بنزین در پالایشگاه کوچی خود در جنوب هند است تا نیازهای آینده سوخت حمل و نقل را برآورده کند.

اما این تمام ماجرا نیست و روی بد سکه، سیگنال منفی کاهش تقاضای نفت خام به بازارهای جهانی است. هند که تا پیش از شیوع کرونا، یکی از بزرگترین مشتریان نفت خام در دنیا محسوب می‌شد، با کاهش ظرفیت بهره برداری پالایشگاه هایش، موجی از افت تقاضای نفت خام در دنیا را رقم زده که می‌توان انعکاس منفی آن را در قیمت طلای سیاه مشاهده کرد.