۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۶درصدی نرخ دلار نیمایی در قیمت پایه محصولات پتروشیمی/ دومین افزایش قابل توجه قیمت در سال جاری

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 470087
رشد ۶درصدی نرخ دلار نیمایی در قیمت پایه محصولات پتروشیمی/ دومین افزایش قابل توجه قیمت در سال جاری

در هفته پیش رو نرخ پایه محصولات پتروشیمی به دلیل رشد نرخ دلار نیمایی و همچنین افزایش نرخ‌های جهانی جهش قابل توجهی را تجربه کرد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر صنایع پایین دستی برای هفته منتهی به 13 مهر ماه در حالی منتشر شد که در کنار افزایش 6 درصدی نرخ دلار نیمایی نسبت به هفته گذشته شاهد رشد چشمگیر نرخ‌های جهانی نیز هستیم.

در این بین نرخ دلار نیمایی که مبنای محاسباتی دفتر صنایع پایین دستی است با رشد 6 درصدی معادل 1263 تومان نسبت به هفته گذشته به رقم 22 هزار و 360 تومان افزایش یافت.

گفتنی است برخی از گروه‌های محصولات از قبیل پی وی سی به دلیل رشد قیمت‌های جهانی، افزایش قیمت بیش از 6 درصد را در هفته جاری به خود دیده اند. در نتیجه به طور میانگین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در هفته منتهی به 13 مهرماه با رشد 6.63 درصدی روبرو بوده است.

از سوی دیگر اما گریدهای سنگین فیلم، سنگین تزریقی و سنگین دورانی به دلیل افت قیمت جهانی، رشد کمتر از 5 درصد را تجربه کردند.

در مجموع باتوجه به درصد تغییر 6.63 درصدی میانگین نرخ محصولات در این هفته، می‌توان گفت این دومین افزایش نرخ قابل توجه محصولات پتروشیمی در طول سال جاری است. بزرگترین تغییر نرخ مربوط به هفته گذشته و به میزان 8.73 درصد بود.

لیست قیمت پایه محصولات پتروشیمی را در اینجا زیر ببینید