۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۵درصدی نفت در هفته گذشته/ باز هم شیل آفت بازار شد

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۴
کد خبر: 469802
 افت ۵درصدی نفت در هفته گذشته/ باز هم شیل آفت بازار شد

در پی افزایش میزان دکل‌های حفاری در آمریکا، قیمت نفت در هفته گذشته روند نزولی قابل توجهی را پشت سر گذاشت.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در پنج روز معاملاتی هفته گذشته شاهد ورود قیمت نفت به کانال نزولی بودیم به طوری که در 4 روز بیش از 5 درصد قیمت نفت از دست رفت.

در این میان شاخص برنت که کار خود را در ابتدای هفته در محدوده 43 دلار و 23 سنت آغاز کرد و تا پایان هفته با افت 5 درصدی به رقم 41 دلار و 92 سنت کاهش یافت.

همچنین شاخص وست تگزاس اینترمدییت نیز که کار خود را در ابتدای هفته در محدوده 41 دلار و 20 سنت شروع کرده بود در آخر هفته با افت 3 درصدی در کانال 40 دلار و 4 سنت به کار خود پایان داد.

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در هفته گذشته می‌توان به انتشار اخباری در خصوص از سر گیری صادرات بخشی از نفت لیبی و همچنین افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا اشاره کرد.

طبق گزارش بیکرهیوز شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا این هفته برای دومین هفته پیاپی افزایش یافت، زیرا تولیدکنندگان نفت شیل با بهبود قیمت نفت خام نسبت به سقوط تاریخی آن در پی همه‌گیری ویروس کرونا ، فعالیت‌های حفاری را از سر گرفتند.

گفتنی است تعداد دکل‌های نفتی آمریکا با افزایش ۶ دستگاه در هفته منتهی به ۲۵ سپتامبر به ۲۶۱ دستگاه رسید.

این درحالی است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به چهاردهم آگوست به ۲۴۳ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسیده بود.

همچنین رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ باعث ازسرگیری برخی محدودیت‌ها در کشورهای اروپایی شده و نگرانی‌ها نسبت به دورنمای اقتصادی آمریکا را برانگیخته است. از سویی دیگر عدم عرضه بسته محرک مالی جدید از سوی واشنگتن، به نگرانی‌ها نسبت به روند بهبود اقتصاد آمریکا افزوده است.