۰ نفر

رئیس کمیسیون انرژی مجلس؛

ابهامات قرارداد‌های نفتی ظرف یک سال برطرف شود

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
کد خبر: 467214
ابهامات قرارداد‌های نفتی ظرف یک سال برطرف شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ابهامات موجود در خصوص قرارداد‌های نفتی با حضور وزرای گذشته نفت طی یکسال آینده در مجلس بررسی و رفع شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت،  فریدون عباسی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان ارائه گزارش وزیر نفت، تصریح کرد: توصیه می‌کنم با توجه به شرایط عمومی کشور و اهمیت موضوع نفت وقت بیشتری صرف این حوزه شود.

وی با اشاره به اینکه ابهامات زیادی در خصوص قرارداد‌های گذشته نفتی مانند کرسنت و توتال وجود دارد، ادامه داد: راه حل موجود برای رفع ابهام قرارداد‌های نفتی این است که با وزرای نفت قبلی در مدت یکسال آینده نشست‌هایی در مجلس برگزار و ابهامات رفع شود.

اقای عباسی ادامه داد: باید وقت بیشتری برای ساماندهی وضعیت کارکنان و کارگران وزارت نفت صرف کنیم این حوزه نیازمند سامانه جامع حقوق و دستمزد است.

رئیس کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه برای صنعت نفت نیازمند نیروی ماهر هستیم که لازم است در این خصوص همکاری بیشتری با سازمان فنی و حرفه‌ای داشته باشیم، عنوان کرد: تقویت دانشگاه نفت به حفظ آن و افزایش جذب دانشجو کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مجوز‌های ساخت باید توسط پژوهشگاه نفت صادر شود، گفت: روشن کردن اذهان با تصمیم گیری براساس نظر کارشناسان و دوری از مدیریت فردی و توجه به برنامه ریزی بدون دخالت نظریه‌های سیاسی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی مورد توجه است. توصیه می‌کنم از اندیشکده‌های فعال برای ارائه نظر به منظور ترسیم آینده انرژی کشور استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه به انسجام مدیریت بیشتر در حوزه انرژی نیاز داریم، عنوان کرد: انجام مسئولیت اجتماعی توسط وزارت نفت از سوی مردم مطالبه می‌شود و در این خصوص نیاز به برنامه ریزی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلی که در استان‌های نفتی و گازی وجود دارد، عدم انسجام مدیریت بین مدیران نفتی و استانی است، به مدیران وزارت نفت اختیار بیشتری در حل مشکلات اجتماعی مناطق نفت خیز داده شود.

رئیس کمیسیون انرژی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس آمادگی همکاری با وزارت نفت را دارد، تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه کشور باید با همکاری وزارت نفت و مجلس تنظیم شود.