۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت به پیشواز فصل سرد تقاضا می‌رود/ شناسایی عوامل تاثیرگذار بر قیمت در بازارهای جهانی

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبر: 467105
نفت به پیشواز فصل سرد تقاضا می‌رود/ شناسایی عوامل تاثیرگذار بر قیمت در بازارهای جهانی

عواملی همچون نشست آتی اوپک پلاس، کاهش قیمت نفت عراق در بازارهای آسیایی و آمریکایی و نظریه های جدید در خصوص عدم ترمیم تقاضا بعد از کرونا موانع جدی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به شمار می آیند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس از انکه روز گذشته عراق نیز همچون عربستان قیمت انواع گریدهای نفتی خود را برای تحویل در ماه اکتبر در بازارهای آسیایی و آمریکایی کاهش داد، شاخص های نفتی نیز به این اتفاق واکنش نشان داده و در محدوده های منفی نوسان داشتند.

در این بین شاخص برنت که در انتهای هفته معاملاتی گذشته با افت 8 درصدی در طول 5 روز معاملاتی کار خود را به پایان برده بود، روز گذشته همزمان با انتشار خبر کاهش نرخ نفت عراق، با افت 50 سنتی در عدد 39 دلار و 40 سنت آغاز به کار کرد که البته اکنون در محدوده 39 دلار و 56 سنت قرار دارد.

همچنین شاخص وست تگزاس اینترمدییت نیز با افت نسبی قیمت، کار خود را آغاز کرد و اکنون در محدوده 37 دلار و 28 سنت برای تحویل در ماه نوامبر معامله می شود.

در میان عوامل بنیادی تاثیرگذار بر قیمت نفت در روزهای اخیر، نشست اجلاس وزارتی اوپک پلاس در روز سه شنبه و نتایج آن که در خصوص تصمیم گیری برای تداوم کاهش تولید در این هفته قیمت نفت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از سویی دیگر با نزدیک شدن طوفان گرمسیری سالی به منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا، تولیدکنندگان نفت در آستانه ورود طوفان در روز سه‌شنبه به تخلیه سکوهای فراساحلی این منطقه پرداختند. این دومین طوفان در کمتر از یک ماه گذشته است که تولید نفت این منطقه را مختل می‌کند.

اما باید در نظر داشت با پایان یافتن فصل سفرهای زمینی و شروع سال تحصیلی جدید سرعت بهبود تقاضا برای بنزین در ایالات متحده طی ماه اوت کاهش یافت و در هفته آخر این ماه حتی منفی شد.

داده های آماری یکی از موسسات آماری در امریکا نشان می دهد که تقاضای بنزین نزدیک به دو در هفته آخر ماه آگوست کاهش یافته است. طبق گزارش این موسسه، میانگین چهار هفته ای 18 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بود.