۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پالایشی‌ها یک قدم به افزایش سرمایه نزدیک‌تر شدند/ پالایشگاه اصفهان مجوز گرفت

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳
کد خبر: 466977
پالایشی‌ها یک قدم به افزایش سرمایه نزدیک‌تر شدند/ پالایشگاه اصفهان مجوز گرفت

سرانجام پالایشگاه اصفهان از سوی سازمان بورس اوراق بهادار مجوز افزایش سرمایه گرفت.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روز جاری با انتشار خبر صدور مجوز افزایش سرمایه پالایشگاه اصفهان از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، چهار شرکت پالایشی یک قدم به افزایش سرمایه نزدیک تر شدند.

در نتیجه مجوز افزایش سرمایه 49 درصدی پالایشگاه اصفهان از محل انباشته و  اندوخته صادر شد.

طبق اطلاعیه شفاف سازی شرکت پالایش نفت اصفهان در سامانه کدال ، مجوز افزایش سرمایه این شرکت به مبلغ دو هزار و 500 میلیارد از سوی سازمان بورس صادر شد.

گفتنی است میزان هزار و 600 میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و 862 میلیارد تومان از محل اندوخته خواهد بود.

سرمایه فعلی پالایشگاه اصفهان برابر با 5 هزار و 100 میلیارد تومان است که در صورت افزایش سرمایه به مبلغ 7 هزار و 600 میلیارد تومان خواهد رسید.

با این خبر انتظار می رود تا پیش از پایان پذیره نویسی صندوق ETF پالایشی، تکلیف افزایش سرمایه سه شرکت دیگر پالایشی نیز مشخص شود.

در حال حاضر نمادهای 4 شرکت پالایشی حاضر در این صندوق متوقف هستند چراکه هفته گذشته در اثر انتشار گزارش هایی از افزایش سودآوری این شرکت ها با اعمال نرخ های جدید خوراک، تغییرات با اهمیتی در صورت های مالی این شرکت ها بوجود آمد که این شرکت ها را ملزم به ارائه گزارش شفاف سازی به سهامداران خود کرد.

همچنین گفتنی است امروز نماد شرکت پالایش نفت شیراز نیز که به دلیل تغییر در سودآوری هفته گذشته متوقف شده بود، با افزایش 11 درصدی قیمت در بورس تهران بازگشایی شد.

حال باید دید استقبال سهامداران از چهار نماد پالایشی دیگر در روز بازگشایی چگونه خواهد بود.