۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین امیدها برای افزایش تقاضای سوخت نیز از بین رفت/ وست در سقوط سبقت گرفت

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۷
کد خبر: 465523
آخرین امیدها برای افزایش تقاضای سوخت نیز از بین رفت/ وست در سقوط سبقت گرفت

با پایان یافتن فصل تابستان و همچنین اتمام تعطیلات روز کارگر در آمریکا، نگرانی‌ها از کاهش شدید مصرف سوخت و به تبع آن افت تقاضای نفت افزایش یافته است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی و قطع امید از مسافرت‌های طولانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی، هراس از افت شدید تقاضا در حوزه سوخت سبب تداوم افت قیمت نفت در دومین روز معاملاتی هفته شده است.

در این بین شاخص برنت با افت 3.36 درصدی به رقم 40 دلار و 60 سنت کاهش یافت تا پایین‌ترین رقم از تاریخ 8 ژوئن را به ثبت برساند.

اما شیب افت شاخص وست تگزاس شدیدتر از برنت بود و تا کنون با عقب نشینی 5.23 درصدی به رقم 37 دلار و 63 سنت کاهش یافت تا کمترین رقم در 100 رور اخیر خود را به ثبت برساند.

در این رابطه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، پایان فصل تابستان، کاهش استفاده از وسایل نقلیه و مصرف بنزین در اقتصادهای بزرگ اروپا و آسیا، نگرانی فعالان بازار را افزایش و باعث کاهش قیمت نفت در بازار جهانی شده‌است.

دیگر عاملی که بر بازار تاثیر گذاشته، در پیش بودن فصل تعمیرات پالایشگاه‌ها در آمریکاست که می‌تواند سبب کاهش ۲ میلیون بشکه تقاضای روزانه برای نفت خام شود.

همچنین یکی از تحلیلگران بازار معتقد است: «عواملی همچون پایان یافتن فصل سفر‌های تابستانی در آمریکا که سبب افت تقاضا می‌شود سبب شده تا تمرکز بازار بار دیگر معطوف این مسئله شود که آیا ترمیم تقاضا به اندازه کافی قدرتمند است یا خیر. اقدام آرامکو در کاهش قیمت نفت خود نیز تردید‌هایی در مورد میزان ترمیم تقاضا ایجاد کرده است.»