۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تعدیل نرخ خوراک پالایشی‌ها را متوقف کرد/ یک گام به سوی جذابیت دارای پالایشی

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳
کد خبر: 464639
تعدیل نرخ خوراک پالایشی‌ها را متوقف کرد/ یک گام به سوی جذابیت دارای پالایشی

هم زمان با انتشار جزییات جدید نرخ خوراک نفت خام و فرآورده‌های نفتی، نماد معاملاتی شرکت‌های پالایشی به منظور تعدیل سود در بورس تهران متوقف شدند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ سرانجام پس از یک ماه که از وعده وزیر نفت در خصوص تعدیل نرخ خوراک شرکت های پالایشی می گذرد، این نرخ برای شرکت های پالایشی اصلاح شد.

در تاریخ 23 مردادماه بود که اعلام شد به دلیل افت جهانی قیمت نفت و همچنین اصلاح قیمتگذاری نرخ خوراک صنایع پالایشی، نرخ خوراک این مجتمع ها از نرخ فوب خلیج فارس به میانگین قیمت نفت خام صادراتی کشور تغییر خواهد کرد.

از این رو نماد شرکت های پالایشی حاضر در بورس تهران به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت در خصوص نحوه تاثیرگذاری این تغییر نرخ خوراک بر سودآوری شرکت، متوقف شدند.

در نتیجه پالایش نفت تبریز با انتشار اطلاعیه ای اقدام به اصلاح گزارش صورت های مالی سه ماهه منتهی به 31 خردادماه سال جاری نمود و سود هر سهم خود را افزایش داد.

شرکت پالایش نفت تبریز ضمن انتشار اصلاحیه گزارش صورت های مالی سه ماهه منتهی به 31 خردادماه سال 99 اعلام کرد، سود این شرکت در مدت مذکور از 32 تومان و 3 ریال به 56 تومان و 1 ریال افزایش یافته که علت تعدیل سود،  تغییر نرخ نفت خام و محصولات و تاثیر بسزای آن در سود سه ماهه عنوان شده است.

در این گزارش درآمدهای عملیاتی شرکت به میزان سه هزار و 812 میلیارد تومان اعلام شده که رشد 8 درصدی را نشان می دهد.

در ادامه شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: عطف به ابلاغیه وزیر نفت در خصوص تغییر دستورالعمل نحوه قیمتگذاری نفت خام و پنج فراورده اصلی در سال جاری، سود هر سهم شرکت پالایش نفت اصفهان در سه ماهه ابتدایی سال 99 از مبلغ 315 ریال به 496 ریال افزایش یافت.