۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شکایت مالکین نفتکش‌های توقیفی از سوی آمریکا/ کلمبیا و پرو مقاصد محموله بودند

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 464131
شکایت مالکین نفتکش‌های توقیفی از سوی آمریکا/ کلمبیا و پرو مقاصد محموله بودند

مالکین محموله‌های سوخت چهار نفتکش که حدود یک ماه پیش توسط آمریکا در آب‌های آزاد توقیف شده بودند، تقاضای دادرسی کردند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ حدود یک ماه پیش بود که رسانه‌های آمریکایی خبر توقیف چهار کشتی حامل سوخت به نام‌های «لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» در ابهای ازاد توسط دولت آمریکا را اعلام کردند. 

مقامات آمریکایی اعلام کردند ماه گذشته دادستان‌های آمریکایی، دادخواستی برای توقیف این چهار نفتکش که بنا به اعلام آنان عازم ونزوئلا بوده را صادر کرده بودند. این حکم بعد از آن صادر شد که ایالات متحده آمریکا در جلوگیری از ارسال پنج نفتکش دیگر ایران به سمت ونزوئلا ناکام مانده بود.

همچنین در دادخواست دولت آمریکا ادعا شده، یک تاجر ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق شبکه‌های از شرکت‌های صوری، حمل و نقل و ارسال محموله‌های سوخت به ونزوئلا را تسهیل کرده است. اما ایران این موضوع را قویا تکذیب کرد.

پس از آن رویترز اخیر گزارش داده مالکین محموله سوخت این نفتکش‌ها که شرکت‌های «مبین»، «سوهار» و «عمان سوخت» هستند در دادگاهی در آمریکا اعاده حق کردند. مجموع این محموله‌ها یک میلیون و 116 هزار بشکه سوخت است.

در دادخواستی که در روز سه شنبه در یکی از دادگاه‌های منطقه کلمبیا از سوی مالکین این محموله‌ها تنظیم شده است، آمده که: محموله دو عدد از این نفتکش‌ها به نام‌های «بلا» و «برینگ» در کشور عمان ثبت شده و پس از آن محموله‌ها به شرکتی در امارات عربی فروخته است.

مالکین همچنین در این شکایت نامه ادعا کرده اند که این محموله از نظر مادی و معنوی به شرکت‌های نامبرده تعلق داشته و آنها حق اقامه دعوی علیه این توقیف را دارند.

همچنین مالکین ادعا کردند که مقاصد این محموله‌های سوختی، کلمبیا و پرو هستند. گفتنی است ونزوئلا، مرز زمینی مشترک با کلمبیا دارد.